יפית, שהשתתפה אמש באחת ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ברמת וגן ונפגעה מריסוס גז פלפל, סיפרה הבוקר (ראשון) לגולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM וסיפרה על תחושותיה בעקבות המקרה. "אנחנו לא יודעים בדיוק מה ריססו אבל נפגענו קשה, לא יכולנו לפתוח את העיניים, העור צרב גם אחרי כמה שעות ואחרי מקלחת. אבל זה לא מרפה את ידינו, אנחנו נמשיך להפגין".

הפגנה נגד נתניהו בגשר בר אילן

איך זה קרה?
"אני ובן זוגי עמדנו בהפגנה כמו בכל שבוע ברמת גן בצומת ועבר רכב והנהג הוציא יד מהחלון ופשוט ריסס אותנו ממרחק מאוד קצר".

הייתה משטרה? עצרו אותו?
"בניגוד לשבועות הקודמים לא הייתה ניידת בהפגנה, ברגע שרוססנו לא יכולנו לעשות שום דבר, אבל דקה או שתיים לאחר מכן עברה ניידת במקום ועמדה לידנו, וחברה שהייתה איתנו פנתה לשוטר ואמרה לו שריססו 2 אנשים בגז מדמיע, והוא אמר לה אני אדווח לראש המשמרת שלי ונסע".

ובזה זה נגמר?
"בזה זה נגמר".

איך טיפלו בכם?
"זה פעם ראשונה שקורה לנו דבר כזה, אנחנו לא יודעים בדיוק מה ריססו אבל נפגענו קשה, לא יכולנו לפתוח את העיניים, צריבה מאוד חזקה במשך כ-10 דקות. העור צרב בפנים בזרועות ובצוואר גם אחרי כמה שעות ואחרי מקלחת. חוויה מאוד לא נעימה". 

נזקקתם לטיפול?
"התגברנו על זה לבד בבית. לא ניגשנו לטיפול, הגשנו תלונה למשטרה וזהו פחות או יותר

מי שריסס קרא לעברכם משהו או ריסס ונסע?
"ריסס ונסע, הסתכל על מי הוא מרסס, לא ראינו ממש פנים אבל ראיתי שהוא מסתכל ומרסס".

הפגנה שהיו בה גם ילדים
"היו גם ילדים בהפגנה, כן. אנחנו רגילים שאנשים עושים אצבעות משולשות וצועקים, ובמקום בו אנחנו מפגינים גם זרקו ביצה ושקית קרח ממרפסת, אבל לא היה מקרה כזה של אלימות אחד על אחד".

היו עוד מפגינים שנפגעו?
"בן הזוג שלי".

כמה זה גורם לכם לחשוב פעמיים לפני יציאה להפגנה הבאה?
"קודם כל תמיד פחדנו, זה לא מרפה את ידינו, אנחנו נמשיך להפגין. מה שכן אני חושבת שאנחנו כן נהיה עירניים, אולי לא נעמוד קרוב לכביש כמו שעמדו אתמול כי אנחנו מבינים שזה קורה ושומעים מסביב שזה קורה וזה קרה לנו אז אף אחד לא רוצה את החוויה הזו שוב. הייתי שמחה אם הייתה קצת יותר הרתעה כדי שאנשים יחשבו פעמיים לפני שהם עושים דבר כזה.