בחדשות 13 פירסמו הערב (שלישי) כי במשרד רה"מ דרשו באחרונה לשדרג את רכביהם של בניו של רה"מ בנימין נתניהו, יאיר ואבנר. על פי הפרסום, קב"ט משרד רה"מ, אלון חליווה, העלה באחרונה ממנהל הרכב ודרש את השדרוג.

"הפחד משרה נתניהו": העדויות של עובדות מעון ראש הממשלה נחשפות

עד לא מזמן התניידו בניו של נתניהו ברכבי יונדאי i25. בפנייתו למנהל הרכב דרש הקב"ט חליווה שרכביהם החדשים, המממונים מכספי ציבור,יהיו בעלי נפח מנוע של 2,000 סמ"ק לכל הפחות. עוד דרש כי יאבוזרו הרכבים במיגון מיוחד, פנס כחול, מערכת איתוראן ומערכת כריזה.

אמסלם בדיון על הפטור ממס לנתניהו, קרדיט: ערוץ כנסת

כבר לפני כמה שנים קבעה ועדת שרים מיוחדים כי על בניו של ראש הממשלה לזכות לשירותי אבטחה והסעה מטעם המדינה. דרישתו של חליווה מגיעה על רקע ההפגנות הנמשכת מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, אשר לכאורה מאיימות על ביטחונם של בני רה"מ, אך אינן מגובות בהמלצה מטעם השב"כ. על אף היעדר חוות הדעת מטעם השב"כ, יודגש כי האבטחה על בניו של ראש הממשלה מוטלת על משרד ראש הממשלה.

בשל דרישותיו החוזרות ונשנות של קב"ט משרד ראש הממשלה, החליטו במנהל הרכב להתפשר ולהקצות לבניו של ראש הממשלה שני רכבי סקודה חדשים. גורמים במשרד ראש הממשלה מתחו ביקורת על ההחלטה לשדרג את הרכבים וטענו שאין צורך בכל כך הרבה רכבים על חשבון המדינה.

אבנר נתניהו (צילום: פלאש 90)
אבנר נתניהו (צילום: פלאש 90)

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לפרסום: הנחיות לגבי הצמדת רכבים ברמות מיגון שונות מתקבלות על ידי גורמי הביטחון הרלוונטים. לעניין הרכבים שהוקצו למשרד רה"מ בעבור הסעת בני משפחת רה"מ מתוך מאגר הרכבים הקיים - ההקצאה נעשתה על פי הצרכים שהוצגו, ומתוקף זכאותם של בני משפחת רה"מ לשירותי הסעה על פי דין.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום: הטענות משוללות כל יסוד. מעולם לא נדרשו רכבים ממוגנים ולא נעשתה פנייה לשדרוג הרכב. מדובר בהחלפת כלי רכב שנעשתה כדי לעמוד בתו התקן הנדרש של אישים מאובטחים המתחייב לפי דרישות גורמי הביטחון. לראש הממשלה למי ממשפחתו, אין שום קשר או מעורבות כלשהי בשיקולי האבטחה או בהקצאת כלי הרכב.