הרב חיים קנייבסקי הורה היום (שני) לפתוח את בתי הספר היסודיים והסמינרים התיכוניים לבנות, אך לנקוט "בזהירות האפשרית". את ההוראה העביר קנייבסקי דרך בתו, הרבנית קולדצקי.

בתו של הרב, הרבנית לאה קולדצקי, פרסמה מכתב מיוחד בו כתבה: "בתקופה האחרונה אנו נמצאות במצב מאוד קשה כי ישנם כיתות שעדיין לא נפתחו. הבנות יושבות בבית ומשתעממות. המצב של הרבה מהבנות גובל ממש בפיקוח נפש".

הרב קנייבסקי לומד

יו''ר מפלגת ישראל ביתנו, ח''כ אביגדור ליברמן, הגיב להחלטת הרב וכתב בחשבון הטוויטר האישי שלו: "תלמידים סוג א' לעומת סוג ב' וההנחיות בהתאם. לא יתכן שבזמן שמונעים הידרדרות של בנות במגזר החרדי, יש ילדים שמונעים מהם לרכוש השכלה, חברים וערכים". ליברמן קרא לפתוח את מערכת החינוך לכל הגילאים ולהילחם בתופעת הדור האובד שצומח בישראל.

בחודש שעבר הורה הרב קנייבסקי לפתוח את מוסדות החינוך החרדיים לבנים, בניגוד לתקנות הקורונה. למרות זאת, התנגד למהלך נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, שהורה לא לפתוח את תלמדי התורה הספרדיים, ולשמור על ההנחיות. לאחר שיחה עם ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, חזר בו הרב מהחלטתו.

כזכור, הרב קנייבסקי בן ה-92 נדבק בעצמו בקורונה בספטמבר האחרון. הרב החלים לאחר מספר שבועות ושב ללמוד כהרגלו, כשהוא מלווה בהשגחה רפואית צמודה.