שריפה פרצה הלילה (שלישי) בקומפלקס בניינים ברחוב סורוצקין בשכונת רוממה בירושלים. 12 צוותי כיבוי והצלה חילצו עשרות לכודים שנלכדו בדירותיהם כתוצאה מהאש החזקה והעשן הרב שנפלט מהדליקה, שפרצה בקומות התחתונות של הקומפלקס ומשם התפשטה למספר רכבים, מחסנים ודירות.

שריפה בירושלים (צילום: דוברות כב"ה ירושלים)

במקביל לכיבוי השריפה המשמעותית וחילוץ הלכודים לוחמי האש פעלו לפינוי העשן הרב מן הבניינים וביצעו סריקה אחר לכודים נוספים. צוותי מד"א העניקו טיפול לכ-30 דיירים שחולצו ע"י הכבאים, חלקם לאחר ששאפו עשן ואחד לאחר שנחבל כשקפץ מהקומה הראשונה. כולם במצב קל. 

שריפה בירושלים (צילום: דוברות כב"ה ירושלים)

חובש בכיר במד"א, דובי ציינווירט, סיפר: "מדובר בקומפלקס בניינים שבו מתגוררים הרבה משפחות עם ילדים, הגענו למקום עם כוחות גדולים מאוד. כשהגענו, ראינו עשן סמיך יוצא מהבניינים ושריפה פעילה בחניית הבניין, אנשים עמדו בחלונות במרפסות ועל הגג וסימנו לנו, כוחות הכיבוי החלו לכבות את האש ולחלץ את הדיירים הלכודים. גבר כבן 30 קפץ מהקומה הראשונה ונחבל באורח קל, כ-30 מהדיירים שחולצו הגיעו אלינו". 

מפקד כב"ה מחוז ירושלים, טפסר ניסים טוויטו, נמצא במקום ומפקח על פעולות הכיבוי והחילוץ באירוע. בשלב זה נמשכות פעולות הכיבוי המורכבות נמשכות במקביל לסריקות אחר לכודים פוטנציאליים.

שריפה בירושלים (צילום: דוברות כב"ה ירושלים)

המפקד על הכוחות באירוע, סגן טפסר אלי אדרי מת"ח תחנת "האומה", מסר: "החל מהשעה 4 בבוקר לערך, אנחנו פועלים באירוע מורכב של שריפה גדולה מאוד שפרצה בקומפלקס של שישה בניינים ברחוב סורוצקין ובעקבות כך, מספר רב של אזרחים עם תינוקות קטנים, ילדים ומבוגרים נלכדו בדירותיהם ע"י האש והעשן הכבדים שאפפו את הבניינים".

"כתוצאה מהאש החזקה, עלו בלהבות מספר רב של רכבים ובנוסף, עוד מחסנים וכמה דירות נפגעו", הוסיף. "כרגע המאמץ העיקרי שלנו הוא לחלץ את כל הלכודים ולמנוע את פגיעת האש והעשן בכל הבניינים. לשם כך, לוחמי האש בחירוף נפש ואומץ רב, נכנסים אל תוך האש והעשן הכבד ומחלצים בזו אחר זו משפחות שנלכדו בבניינים במקביל לכיבוי השריפה".