ההזנחה של ממשלות ישראל האחרונות את מערכת הרווחה נחשפתה במלוא ערוותה במשבר הקורונה שהעמיס אלפי תיקים חדשים על לשכות הרווחה הקורסות בלאו הכי. רק 24 אלף עובדים סוציאלים בשירות הציבורי נושאים בנטל. אחריות ישירה על 1500 נפשות בממוצע לעו"סית משפחה אחת ועל 500 קשישים נזקקים לעו"סית קשישים אחת. אבל למשרד הרווחה לא אצה הדרך לקלוט במערכת עובדים סוציאליים בתוארם והכשרתם שהם עולים חדשים והוועדה שאמורה לאשר את תאריהם לא מתכנסת כבר שנה. כך גילה ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) בעקבות פניות ללשכתו ושאילתא בנושא שהפנה אל משרד הרווחה.

למשל מצדה של נטליה זיוקוב, בת 36 מנוף הגליל שעלתה לישראל לפני שנתיים מבלארוס ומספרת למעריב: "התחלתי למלא את הטפסים הדרושים לצורך עבודה סוציאלית כבוגרת תואר בעבודה סוציאלית ופסיכולוגיה. כאן התחיל מסע התלאות הבלתי צפוי, מלא הבירוקרטיה והאכזבה. שלחתי את כלל הטפסים שנדרשו ממני, עשיתי מאמצים אדירים על מנת לשחזר מסמכים מארץ רחוקה, לתרגם אותם כפי הנדרש, לאשר ע"י נוטריון. אבל עובדי משרד העבודה והרווחה שבו ודרשו טפסים נוספים, מסמכים המעידים על קורסים ועל התמחויות, בחינות והכשרות. במינסק התמחיתי בצלב האדום ובשלל של ארגונים למען קשישים ובאיגודים מקצועיים אבל כמעט שנה ואני עדיין עובדת במשרה זמנית בגן ילדים".

בתשובה לשאילתא שהפגנה ח"כ סובה לשר הרווחה שמולי כבר לפני חודשיים בניסיון לברר מדוע לא מתכנסת הוועדה, מתברר מהתשובה שקיבל מסגן השר, משולם נהרי (ש"ס), כי הוועדה לא התכנסה כלל עוד מדצמבר 2019 וכי מועד כינוסה הבא כלל לא ידוע: "פעילות הוועדה להכרה במוסדות ובתארים מוסדרת באמצעות חברה מלווה המסייעת לה. תוקף פעילותה של החברה המלווה הסתיים בחודש דצמבר 2019. המשרד נמצא כיום בתהליכי איתור לגיוס חברה מלווה חדשה. אנו תקווה שתחודש פעילות הוועדה בהקדם". 

ח"כ סובה אומר למעריב: "לצד הטרטור של מי שמבקשים להירשם בפנקס העובדים הסוציאליים, הוועדה להכרה בתארים אקדמאים פשוט לא מתכנסת כדי לממש את ההליך הטכני של הכרה בהכשרתם. נטליה ועוד עובדים סוציאליים רבים יושבים וממתינים מעל לשנה לכינוס אותה הוועדה שתאפשר להם להתחיל לעבוד בתחום החשוב. דווקא בתקופת הקורונה בה הצורך בעובדים סוציאליים הוא חיוני מאין כמוהו ובמקביל להכרזת המדינה על מאבק באלימות במשפחה, על משרד העבודה והרווחה לכנס את הוועדה ברגע זה ולאפשר לעובדים סוציאליים להירשם".