נערה בת 16 נותרה בעקבות הליך הגירושים של הוריה ללא רישום אב בתעודת הזהות, וכעת היא תובעת הכרה. החוק שקובע כי ילד שנולד פחות מ־180 יום אחרי הגט שייך לבעל לשעבר, אף שייתכן כי שייך לאב אחר, מטלטל את עולמה של נערה, שמחפשת הכרה רשמית ונותרה ללא רישום אב בתעודת הזהות שלה.

אמה של הנערה הכירה בן זוג חדש ונכנסה ממנו להריון. לאחר ארבעה חודשים הלכה פורמלית לקבל גט. בהמשך נולדה לה בת. עברו השנים, הגרוש לא שילם מזונות והגרושה פתחה לו תיק בהוצאה לפועל. הוא בתגובה הגיש תביעה למשמורת על הילדה. 

הבעל הסתמך בתביעתו על כך שלפי החוק אם הילד נולד פחות מ־180 יום אחרי הגט הוא שייך לבעל. בעקבות ההליך המשפטי בבית המשפט לענייני משפחה הילדה נשארה בלי רישום אבא. 

עכשיו הגיעה הנערה לגיל 16 ומתעקשת שמגיע גם לה שיהיה לה אבא. היא שכרה עורך דין, שתובע בשמה את משרד הפנים בדרישה לרישום של אב ללא בדיקת רקמות. בימים אלה יצטרך בית המשפט לדון בסוגיה הייחודית שהגיעה לפתחו. 

עו"ד אריאל יום טוב, המייצג את הנערה, מסר: "הדבר הצודק הוא שבית המשפט יקבל את בקשתה וייתן לה את הזכות הבסיסית לרישום שמו של אביה. ברור לכל אדם מי הוא אביה. לא ייתכן שבשל התעקשות פרוצדורלית מטעמי דת הנערה תמשיך לסבול".