150 עובדי המאפיה המרחבית בקרית שמונה, הנמצאים בסכנת פיטורים, הפגינו אמש (שני) מול ביתו של שר הביטחון, בני גנץ, בהשתתפות ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן. המאפיה לא זכתה במכרז של משרד הביטחון לאספקת לחמים לצה"ל לאחר 40 שנה, אלא רק בחלק קטן בדרום הארץ. המאפייה מעסיקה 200 עובדים ולאחרונה הוגבלה השתתפותה בפעילות הצבא. כאמור, אתמול העובדים הפגינו בצומת גומא, ויצאו בקריאה לשר הכלכלה, עמיר פרץ, לסייע להם.

זאב זביקי, עובד במפעל במשך 20 שנה שיצא להפגין, אמר הבוקר בתוכנית לא דופקת חשבון עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5FM: "המצב שנוצר לא מקובל ולא נעבור לסדר היום. קרית שמונה הייתה מוחרגת להשתתפות עד 30 אחוז, זה חוק שהממשלה קבעה, ופתאום הורידו עלינו מסך".

מה הכוונה?
"גזרו עלינו גזר דין מוות. המכרז מהווה 70 אחוז מהתפוקה של המפעל. המחירים שנתנו תמיד היו נמוכים, וקרה פה משהו שנראה כמו מחדל. מישהו נתן מחיר מופחת ממה שהמאפייה סיפקה, ויש לנו העדפה של 30 אחוז. המפעל שהוקם בשנות ה-50 הוא מפעל הדגל של קרית שמונה. העובדים כאן מאיימים בהתאבדויות, לא ישנים. אני עובד במפעל 20 שנה, ואני נחשב עובד "חדש" כי יש אנשים שעובדים 40 שנה, הם חנוקים. זה גזר דין מוות, אנחנו בתקופת קורונה איפה שיקול הדעת. אנחנו מאוכזבים מגנץ, הוא אפילו לא יצא עלינו. יש פה אנשים שהתחייבו למשכנתאות ובמפעל, עובדות אמהות וחד הוריות. קרית שמונה באבל, ביקשנו עזרה מראש העיר ונוריד את הדגל, כי אנחנו חומת המגן של כל המדינה – תמיד יצאנו לחלוקה בקטיושות ובכל מזג אוויר".