סקר חדש של עמותת יוניסטרים, המקדמת יזמות עסקית וחברתית בקרב בני נוער בפריפריה, מגלה כי 48% מבני הנוער מרגישים בודדים בשל משבר הקורונה.

במגזר הערבי מרגישים דומה 57% מבני הנוער. כ־60% מבני הנוער מעידים שחסרה להם מסגרת חינוכית מחוץ לבית הספר. במגזר הערבי העידו על כך 70% מהצעירים. 61% מבני הנוער מעידים שמשבר הקורונה גורם להם לחשוש במידה רבה מלהיפגש עם חברים.

המדגם נעשה בקרב 577 בני נוער בגילאי 16־18 וממנו עולה שיותר מ־70% מהם העידו כי העובדה שהם לומדים בצורה לא סדירה גורמת להם במידה רבה לחשש מעתידם המקצועי. קרוב ל־70% מבני הנוער היהודים מספרים כי הוריהם עובדים. לעומתם במגזר הערבי מספרים כי לפחות הורה אחד אינו עובד או שהוא בחל"ת ב־50% מהבתים.

נקודה מרכזית שבלטה בסקר היא העובדה שצעירים מאסו באפליקציית הזום. 69% מהמשיבים היו רוצים לטענתם לחזור ללמידה פיזית לאחר משבר הקורונה, 25% מהם רוצים לחזור ללמידה משולבת ורק 6% רוצים להמשיך ללמוד מרחוק.

מנכ"ל עמותת יוניסטרים אסף וייס אמר: "כבר מתחילת משבר הקורונה, ראינו שהצורך בפעילות שלנו הפך לקריטי יותר מתמיד ואנו פועלים ביתר שאת להמשיך ולדאוג לבני נוער ולצעירים מהפריפריה.

"יותר בני נוער חווים קשיים חברתיים ונפשיים, הרבה מסגרות חינוך ופעילויות חברתיות נסגרות או לא מתפקדות כראוי, יש צורך גדול יותר בפיתוח כישורי תעסוקה מתקדמים שעוזרים לצעירים בפריפריה להשתלב בתעסוקה ויש הכרח בפיתוח יזמות עסקית וחברתית שתסייע למצב הכלכלי".