ניסמה אלעטאונה, מורה לתלמידים חירשים, מנהלת זה מספר שבועות קמפיין רשת להחזרת הילדים החירשים למסגרות הלימודים המלאות. "המסגרת החינוכית חשובה לתלמידים עם ליקויי שמיעה, הרבה יותר מלתלמידים רגילים", היא מסבירה. 

"התלמידים זקוקים לקשר האנושי, למבע הפנים בשביל ללמוד - וזה דבר שלא קיים בלמידה מרחוק. גם הקשר החברתי חשוב מאוד בשבילם, כי ילד חרש בודד יותר מילדים אחרים. הוא יכול לדבר רק עם מי שמבין את שפת הסימנים. בנוסף, אלה ילדים שצריכים לתרגל שוב ושוב את הנלמד כדי להצליח". 

אלעטאונה בת ה־22 היא בוגרת תוכנית הכשרה יחידה מסוגה לחינוך מיוחד, עם התמחות בלקויות שמיעה במגזר הבדואי, במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע. "גיליתי את עולם החירשים אצל חברה שלי, ששניים מאחיה וגם אביה הם לקויי שמיעה. השפה הזו קסמה לי, ומהרגע הראשון ידעתי שהייעוד שלי זה להיות מורה לחירשים. כשהגעתי למכללת קיי פניתי לראש תוכנית ההכשרה לחינוך מיוחד במכללה, ד"ר ג'מיל אבו עג'אג', ואמרתי לו שאני רוצה להתמחות בחינוך החירשים". 

פרופ' לאה קוזמינסקי, נשיאת מכללת קיי, מוסיפה: "המכללה גאה מאוד בתוכנית היחידה מסוגה המיועדת לחינוך מיוחד וללקויות שמיעה לחברה הבדואית, שכן מורים עם ערכים, ידע ומיומנויות הוראה מתאימות ישפרו את איכות חייהם של התלמידים עם לקויות השמיעה".
בתיכון לאומנויות בית אקשטיין יד רמב"ם מקבוצת דנאל, שבמסגרתו לומדים תלמידים עם קשיים רגשיים בגילי 16־21, נפתח בית קפה בשם "מנהרת הזמן", אשר מנוהל ומתופעל על ידי תלמידי בית הספר. 

במסגרת פרויקט בית הקפה, שהוא חלק מתוכנית כישורי חיים של בית הספר, רוכשים התלמידים מיומנויות חברתיות ותעסוקתיות שונות, כגון: הבעה עצמית, אחריות, בחירה, התמדה, תחושת מסוגלות עצמית, ישיבה בבית קפה, ניהול שיחות חולין, שיח והתנהלות בחנויות, שיתוף פעולה, תכנון מראש, רכישת מוצרים, בחירה מתפריט ועוד. 

התלמידים משמשים כמלצרים, עובדי מטבח, אחראי משמרת, מכיני הקפה ולקוחות. דניאל עוזיה, מנהל בית הספר, מספר: "אנו נרגשים מאוד לרגל פתיחת בית הקפה, שמעניק לתלמידים מרחב להתנסות תעסוקתית וחברתית ושמטרתו היא להכין אותם לחייהם כבוגרים עצמאיים".