למרות איומי קבוצת ההאקרים Black Shadow כי תמכור את הפרטים שגנבה מחברת שירביט, סירבו היום (ראשון) בחברה לשלם את הכופר שדרשו ההאקרים. בעקבות ההחלטה, התראיין יועצה האסטרטגי של החברה רונן צור ב-103FM. לדבריו, בפריצה לא נגנבו מסמכים עדכניים וכי "החלטת שירביט היא ההחלטה האמיצה. התנהגותה אולי תהיה מודל לחיקוי של חברות אחרות". בנוסף טען כי הפריצה לשירביט היא איננה הראשונה: "אנחנו יודעים על שתי חברות ביטוח נוספות שנפרצו בחודשים האחרונים, והידיעה הזו עוד לא יצא החוצה".

האם יודעים מי עומד מאחורי הפריצה לחברת שירביט?
"אני לא חושב שאפשר לומר באופן ודאי ומוחלט מי עומד מאחורי זה, אבל בניגוד לאירועי כופר וסחיטה אחרים, באירוע הזה מעורבים בכירי המערכת הביטחונית בארגונים המרכזיים של מערכת הביטחון שלנו, מה שמעיד על האפשרות שלא מדובר בפריצה רגילה".

מתקפת סייבר, אילוסטרציה (צילום: istockphoto)
מתקפת סייבר, אילוסטרציה (צילום: istockphoto)


צור המשיך וטען כי "החומר שהודלף ביומיים האחרונים הוא בעיקרו מורכב ממסמכי ביטוח מאוד מיושנים, אנחנו מדברים על מסמכים מלפני שבע ואפילו שמונה שנים. הרבה מאוד פוליסות רכב, חידוש פוליסות, ומספרי ת.ז שיחודשו ביממה הקרובה, ושלושה כרטיסי אשראי ששניים מהם היו פגי תוקף". צור אף הזכיר כי בפברואר האחרון נגנב מאגר הבוחרים של ישראל, הכולל בתוכו שישה וחצי מיליון רשומות עם תעודות זהות, עם כתובות, עם כל הפרטים. "אפשר לומר שהנזק של הפריצה ההיא הוא הרבה יותר גדול מהפריצה הזו", טען. 

אז כל הדיבורים על חברת שירביט והיציבות שלה זה הכל שטויות?
"בהחלט כן. מדובר בחברה חזקה מאוד וגם ההחלטה שלה, שלא לשלם כופר, לא נבעה מסיבות כלכלית. היא חברה מבוטחת שהחליטה שלא להתקפל מול ניסיונות סחיטה, לא להרכין ראש, והתגובות של הלקוחות מאוד מרגשת, אגב, יכול להיות שהתנהגותה של שירביט תהיה למודל עבור חברות ביטוח אחרות".

צור אמר כי לאחרונה התקיימו עוד פריצות כמו הפריצה לשירביט וכי ייתכנו עוד פריצות בעתיד. "אנחנו יודעים על שתי חברות ביטוח נוספות שנפרצו בחודשים האחרונים, והידיעה הזו עוד לא יצא החוצה. מעבר לזה, העולם החדש מצריך מאיתנו התמודדות מול פצחנים מתוחכמים מאוד. הם מאתגרים את מערכות ההגנה, גם בבנקים, גם במערכות הביטוח ותעשיות כאלה ואחרות. זה כל הזמן מרדף של חתול ועכבר. אין לזה פתרון".