אתמול דרש יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ מראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות לאישור ישיבת הממשלה היום את המינויים של מנכ"ל משרד המשפטים שימי בראון ופרקליט המדינה המיועד עמית איסמן.

במכתב ששיגר מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי הוד בצר למזכיר הממשלה הוא דורש להעלות את המינויים בהמשך להוראת בג"ץ על מינוי מיידי של מנכ"ל משרד המשפטים לתפקיד הלא מאויש. הנחיית בג"ץ, שפורסמה ביום חמישי האחרון, באה בתגובה לעתירה שהגישה התנועה לטוהר המידות. בפסיקתם הבהירו שופטי העליון כי הם מקבלים את עמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלפיה המחלוקות בקואליציה "אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע".

מינוי מנכ"ל המשרד הוכרז על ידי שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) כבר לפני חודשים ארוכים, אולם טרם עלה לאישור הממשלה. כך גם מינויו של פרקליט מחוז חיפה עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה, לפי המלצת ועדת האיתור. ביום חמישי האחרון פנה מנדלבליט לנתניהו ולגנץ בדרישה לפעול ללא דיחוי למנות תפקידים בכירים באכיפת החוק, ביניהם מפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה.

כפי שפרסמנו ב”מעריב” בשבוע שעבר, אמור השר לביטחון פנים אמיר אוחנה (הליכוד) להכריז בימים הקרובים על המועמד מטעמו לכהונה כמפכ”ל הקבוע של המשטרה, זאת אחרי שכבר דחה את התחייבותו מספר פעמים. מדובר בסוגיה המעסיקה את המשטרה, אשר מתנהלת זה יותר משנתיים תחת הנהגתו של מ”מ המפכ”ל ניצב מוטי כהן מבלי שיקבל את דרגת הרנ”צ וללא תנאים ושכר.

על פי ההערכות, במירוץ למפכ”לות מצטיירות כעת שתי תמונות מרכזיות - האחת לפיה השר לביטחון פנים יכריז על מועמד לתפקיד מרשימת המועמדים המובילה, שבה מופיעים שמותיהם של מפקד מחוז (ממ”ז) ירושלים לשעבר ניצב בדימוס יורם הלוי, ממ”ז ירושלים הנוכחי ניצב דורון ידיד, מפקד מג”ב ניצב קובי שבתאי הזוכה להערכה רבה אצל השר, וכן ממ”ז צפון ניצב שמעון לביא שהוא הצעיר ברשימה ונושא בתפקיד ראשון בדרגת ניצב מתנדנד.

התמונה האחרת היא שהשר אוחנה יודיע על החלטתו להעניק לניצב כהן את דרגת הרב־ניצב ויאפשר לו להשלים קדנציה בת שלוש שנים כמפכ”ל.