ציפי רפאלי תגיש בקשת חנינה מהכלא לנשיא המדינה בשל החמרה במצבה הבריאותי. כך נודע הערב (שני) לגורמים ב"מעריב". לפי דיווח בחדשותת אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, תחתום על בקשת החנינה שתגיש רפאלי.

ציפי ובר רפאלי ביציאה מהדיון, אבשלום ששוני

כזכור, ציפי רפאלי נכנסה לכלא בחודש ספמטבר, לאחר שבית המשפט אישר את הסדר הטיעון על ציפי ובר רפאלי. השתיים הורשעו במסגרת עסקת טיעון בביצוע עבירות מס, לפיו ציפי תרצה 16 חודשי מאסר בפועל, בר תרצה תשעה חודשי עבודות שירות בלבד וכי השתיים ישלמו קנס כספי בסך 2.5 מיליון שקלים, נוסף ל-8 מיליון שקל שומת מס שהן חייבות.

"בשם בחינת הפגיעה בערכים המוגנים שקלתי את נסיבות ביצוע העבירות בנסיבות ייחדויות. שקלתי את מערכת היחסים בין הנאשמות אם ובתה", אמרה אמיר והוסיפה: "מדובר בביצוע עבירות במדרג הגבוה ביותר של עבירות המס. אין משמעות ממשית להקל שהנאשמת בר הייתה חסרת נסיון עסקי". אמרה השופטת דנה אמיר במעמד גזר הדין של האם ובתה.

בר רפאלי, ציפי רפאלי (צילום: אבשלום ששוני)
בר רפאלי, ציפי רפאלי (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוסיפה כי "לגבי רפאלי מידת הפגיעה בערכים המוגנים מתונה יותר, גילה הצעיר וסוג העבירות שהורשעה במסירת ידיעות לא נכונות אלו עבירות בטווח של המדרג הגבוה ביותר לקל" וכי שקלה מידותיהן הטובות ותרומתן לחברה במכתבים שהועברו לעיונה, את מצבה הרפואי של ציפי ואת היות הבקבוצת סיכון לקורונה, ואף את העובדה שבר היא אם לשלושה ילדים קטנים. למרות כל זאת, הדגישה השופטת כי עונש המאסר של ציפי הוא מקל ביחס לעבירות אבל נשקלו כלל הנסיבות במבחן האיזון ומסקנתה שמדובר בענישה כוללת שהיא סבירה

אמי פלמור, כיהנה כמנכ"לית משרד המשפטים בין השנים 2019-2014 תחת שרות המשפטים ציפי לבני ואיילת שקד, וסיימה את תפקידה לבקשת שר המשפטים שנכנס באותה התקופה למשרד, אמיר אוחנה.