המשטרה עצרה הערב (שבת) שלושה מהמפגינים שהיו מעורבים בהפרות סדר במהלך ההפגנות מחוץ לביתו של ראש הממשלה בירושלים. היום, בשונה מהשבועות הקודמים, הקדימו המפגינים את הגעתם וכוחות המשטרה הוזעקו למקום על מנת להדוף את התקרבותם למעון. בעקבות כך, נוצר חיכוך בין השוטרים למפגינים ובמהלכו התבצעו מעצרים של המפגינים.

אלימות משטרתית נגד מפגינים בבלפור. צילום: קריים מיניסטר

לוחמי האש הוזעקו לכיבוי מספר מדורות אשר הוצתו במקום ההפגנה. צוותי כבאות והצלה לישראל שנחסמו ע"י המפגינים, הסתייעו בכוחות משטרת ישראל אשר פינו את הכביש, לאחר מכן כיבו הצוותים את האש, ובשלב זה אין מדורות פעילות בסמוך למעון.

בנוסף, המשטרה עיכבה לחקירה קטין בן 17, תושב פרדס חנה בחשד לתקיפת מפגינים לפני זמן קצר בצומת גבעת עדה. בתום החקירה ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט האם לקיים דיון בעניינו הערב בבימ"ש חיפה בבקשה להאריך את מעצרו.

חיכוך בין המפגינים לשוטרים (צילום: בן כהן)
חיכוך בין המפגינים לשוטרים (צילום: בן כהן)

כאמור, זהו סוף השבוע ה-27 ברציפות בו נערכות מחאות בסמוך למעון ראש הממשלה בבלפור. המשטרה אפשרה את המשך קיום ההפגנה ונערכה בהתאם כשפרסה את הכוחות ברחובות הסמוכים לכיכר וניתבה את המפגינים אל מתחם סמוך למעון. 

במשטרה ציינו כי כוחות המשטרה נפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור.

המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. 

המחאה נגד נתניהו (צילום: בן כהן)
המחאה נגד נתניהו (צילום: בן כהן)


מתנועת המחאה "קריים מיניסטר" נמסר: "המחאה הפילה את הממשלה הרעה והכושלת והיא זו שתביא להפלת הנאשם שחטף את המדינה ומתנהל כראש ארגון פשע. ביבי, בקרוב מאוד יוסר הווילון וישראל תתנקה מהסיאוב והשחיתות שלך. לא הסגר ולא ההכרזה על בחירות יעצרו אותנו. נגיע אליך הכי קרוב, ולא רק בשבתות. נבוא אליך מכל כיוון. נסגור עליך עד שתלך!".

עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים בבלפור. צילום: קריים מיניסטר