כ־2,000 שוטרים נפרסו אתמול בלילה ויצאו לפעילות גלויה להרתעה ולהסברה ופעילות סמויה, שמטרתה לאתר מסיבות מחתרתיות ואירועים בלתי חוקיים במחשכים, מסיבות טבע וכל פעילות אסורה בראש השנה האזרחית החדשה.

במהלך הלילה (שישי) הצליחה המשטרה לאתר מספר מסיבות שהתקיימו במחתרת, ביניהן מסיבה שהתקיימה במבנה במתחם שרונה בתל אביב, מסיבה נוספת בבית שאן שהתקיימה בניגוד לתקנות ובעת פיזורה נרשמו 35 דו"חות לנוכחים והמארגן עוכב לחקירה, ובנוסף - מסיבה בנהריה שלמשתתפיה רשמו השוטרים כ-40 דו"חות.

כוחות המשטרה מתכוננים לאכיפת התקנות במהלך ערב השנה החדשה

אמש הציב אגף התנועה של המשטרה 12 מחסומים ברחבי הארץ בכבישים בין עירוניים, ובנוסף להם בתחנות המשטרה השונות נפרסו בכל עיר מספר מחסומים ניידים כדי למנוע מעבר או יציאה מעבר לתחום מוגדר למי שאינו רשאי.

בתוך כך, מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן סיים אמש את תפקידו ויוצא לחופשה. את מקומו עד למינויו הקבוע של ניצב קובי שבתאי ימלא ניצב אלון אסור. בימים הקרובים יבצע כהן חפיפה עם ניצב שבתאי טרם כניסתו לתפקיד.

המשטרה עשתה שימוש ברחפנים לצורף זיהוי מקומות בילוי שפועלים בניגוד לחוק, וההמלצה הייתה להישאר בבתים ולחגוג את השנה האזרחית החדשה בחיק המשפחה הגרעינית. כמובן, הפעילות של אגף התנועה כללה גם פעילות נגד נהגים תחת שכרות, או השפעת סמים. 

גורמים במשטרה ציינו כי לנוכח המידע המוקדם שזורם בימים האחרונים, יתייצבו שוטרים במקומות שבהם מתכננים מכירת אלכוהול. באגף המבצעים של המשטרה נערכו בהתאם למציאות הבעייתית. "האירועים השנה מתרחשים בתקופה שונה ממה שאנחנו רגילים. מגפת הקורונה בעלייה משמעותית בשבועות האחרונים, ובהתאם להגבלות שקבעה הממשלה אנחנו ננהג גם בדרך של מניעה וגם בדרך של פעילות סיכול באמצעות תיעוד, טיפול ואכיפה בכל הפרה של ההנחיות", ציינו במשטרה.

קצין בכיר הוסיף: "ברור לנו שמשקל הכובד יעבור מהאירועים הגדולים באתרי הבילוי לבתים, ולכן אנחנו נמקד כוחות גם בתוך הערים והיישובים וגם במקומות המועדים לפורענות שאנחנו מכירים מהעבר. נוודא שכל מה שצריך להיות סגור באמת יהיה סגור, ושכל מי שרוצה לבלות עושה זאת בתוך הבית רק עם בני המשפחה שלו.

"אם נאתר מסיבות פיראטיות שנערכות במתחמים שאליהם יגיעו חוגגים רבים - מלבד אכיפה כלפי החוגגים, נפעל ביד קשה כנגד מארגני המסיבות. נפעיל גם את המערך האווירי שלנו עם מסוקים, כדי לאתר אירועים בטבע ובמקומות פתוחים, וכמובן נפעל ביד קשה נגד כל מי שיפר את ההנחיות באמצעות כל הכלים שיש בידינו".

מחסום משטרה בסגר  (צילום: אבשלום ששוני)
מחסום משטרה בסגר (צילום: אבשלום ששוני)

אגף התנועה יהיה פרוס בכוחות גדולים עם מחסומים בצירי התנועה הבין-עירוניים, במטרה לאתר אנשים שמפירים את תקנות הסגר ולטפל בעבירות מסכנות חיים, כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים.

רשימת המחסומים המלאה:

צפון
כביש 70 צומת אחיהוד.
כביש 65 מחלף נטופה.
כביש 65 צומת מנחת מגידו.
כביש 65 צומת נחל חדרה 

מרכז
כביש 2 מחלף ינאי.
כביש 1 מחלף חמד.
כביש 431 מחלף ראשונים.
כביש 5 מחלף גלילות.

דרום
כביש 4 מחלף אשדוד.
כביש 25 צומת גילת.
כביש 25 צומת ערוער.
כביש 90 צומת יוטבתה.

המשטרה נערכת לסגר (צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה נערכת לסגר (צילום: דוברות המשטרה)

בנצרת, שבה מדי שנה מציינים את כניסת השנה האזרחית החדשה באירועים בחוצות העיר ובכנסיות, לראשונה יהיו רק קישוטים, ללא חוגגים. התפילות בכנסיות יתקיימו ללא נוכחות של קהל - רק אנשי דת ישתתפו בהן.

בתוך כך, בהוד השרון יציינו את סיומה של שנת 2020 וכניסתה של השנה האזרחית החדשה בארבעה מופעי רחפנים, שיתקיימו בשעות הערב בחלקיה השונים של העיר.

המופעים יכללו נחילי רחפנים מוארים, אשר ייצרו בשמי העיר כוריאוגרפיה ייחודית וצבעונית, לציון סיום השנה ההיסטורית, שכבר זכתה לכינוי "שנת הקורונה", ולהבעת משאלה של תקווה לשנה האזרחית החדשה. המופעים יהיו ניתנים לצפייה בטווח של שישה קילומטרים, והם יחלו בשעה 17:45 בצפון־מזרח הוד השרון ויימשכו ב־19:00 במרכז העיר, ב־20:15 בדרום־מערב העיר - שכונת נווה נאמן, וב־21:30 - במרכז־מערב העיר.

"בחרנו לציין את סופה של 2020, ועמו את התקווה לשנה חדשה טובה יותר מזו שחלפה - במופע שיכניס אור וצבע לחיינו", ציינה מחזיקת תיק התרבות עדי ברמוחה, שיזמה את האירוע הייחודי והזמינה את התושבים לצאת למרפסות ולצפות במופעים.