היום (חמישי), נחתו בנתב"ג 48 עולים חדשים מארה"ב אשר הגיעו לישראל בטיסה קבוצתית של ארגון "נפש בנפש" ובשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF-USA. 

קבוצת העליה שנחתה היום הינה ה-41 לשנה זו והאחרונה לשנת 2020. בהודעה שהוציא הארגון הבוקר ומסכמת את שנת 2020 דווח כי  3,168 עולים חדשים הגיעו ארצה מארצות הברית וקנדה. כ-80% מהם נחתו בישראל לאחר פרוץ מגפת הקורונה בישראל, שלמרות כל האתגרים, התגלתה כתקופה שוברת שיאים בנתוני הביקוש לעלייה לישראל, עם גידול של 206% בהגשת בקשות לעלייה.

בקרב העולים שהגיעו בעזרת "נפש בנפש" השנה, נמנים 794 ילדים, 332 גמלאים ו-1,032 רווקים ורווקות. בקרב קבוצת הרווקים גם 422 צעירים וצעירות שעלו על מנת להתגייס ולשרת בצה"ל כחיילים בודדים ולהצטרף לשירות האזרחי-לאומי כבנות שירות בודדות. הגיל הממוצע של העולים בשנה החולפת הוא 30 שנה, כאשר המבוגר ביותר הוא בן 97 והצעיר ביותר הוא פעוט בגיל חודש.

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ״ל ״נפש בנפש״ אמר כי: ״בעיצומה של אחת התקופות המאתגרות בהיסטוריה של האנושות זכינו ללוות ולסייע לאלפי עולים מצפון אמריקה להגשים את החלום הציוני, לעלות ולהתחיל חיים חדשים בישראל. לאור גלי ההתעניינות האדירים ופתיחת תיקי עליה בהיקפים חסרי תקדים, נראה כי אנו בפתחה של שנת עלייה. אנו קוראים לשותפינו ולכל הגורמים הרלוונטיים להמשיך במאמצים על מנת לנצל את חלון ההזדמנויות, ולסייע לאלפי העולים שבדרך״.

שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה הגיבה גם היא ואמרה כי זו זכות גדולה לעמוד בראש משרד שממשיך לעשות לילות כימים בשביל לאפשר ליהודי התפוצות להגיע ארצה גם בעתות משבר ודואג לקליטה מיטבית ומלאה של העולים כאן בישראל.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג: "אלפי העולים החדשים שהגיעו לישראל מצפון אמריקה ומרחבי העולם כולו בשנה של מגיפה עולמית, של סגרים ושל שיתוק התעופה העולמית, מדגישים עד כמה הכמיהה לציון טבועה עמוק בתוככי לבו של העם היהודי בכל קצווי תבל". 

חה"כ מיכל קוטלר-וונש, יו"ר ועדת המשנה לקשרי ישראל-תפוצות, קיבלה את פניהם של 48 העולות והעולים בנתב"ג: "זכות וחובה לציין את סיום שנת 2020 במעמד מרגש - קבלתם של 48 עולות ועולים חדשים מצפון אמריקה! החלטתם של כל אחת ואחד מהם לעלות ארצה מזכירה ומגלמת את חזון, ייעוד וערכי מדינת ישראל. ברוכים הבאים הביתה!"

נתוני העלייה של נפש בנפש by maariv on Scribd

בתחום התעסוקתי ראוי לציין כי קרוב ל-200 אנשי סגל רפואי עלו השנה: 61 רופאים ורופאות ועוד 29 אחיות רפואיות ו-108 בעלי מקצועות פארא-רפואיים, רובם הספיקו להשתלב בחזית מערכת הבריאות הישראלית. עוד הגיעו 58 אנשי שיווק ומכירות, 53 עורכי דין ו-21 מנהלי מערכות מחשוב. כולם צפויים להצטרף למעגל התעסוקה הישראלי ולתרום לכלכלת המדינה.

מספר העולים הגדול ביותר הגיע ממדינת ניו יורק ולאחר מכן מקליפורניה שבחוף המערבי. עשרת הערים המובילות בהם העולים בוחרים להתיישב בישראל הן: ירושלים, תל אביב-יפו, רעננה, בית שמש, הרצליה, חיפה, נתניה, מודיעין ובאר שבע.

1,297 עולים התיישבו השנה בדרום, בצפון ובבירת ישראל במסגרת תוכנית "זינוק בעלייה" (Go Beyond) לעידוד התיישבות עולים ברחבי הארץ, אותה מפעיל "נפש בנפש" עם קק"ל.

רוני ויניקוב, מנהל החטיבה לגיוס משאבים בקק״ל: ״קק״ל גאה להיות שותפה, ביחד עם ארגון ״נפש בנפש״ בפרויקט לאומי לעידוד העליה וההתיישבות בנגב ובגליל. 1297 עולים חדשים הגיעו במיוחד להתיישב בפריפריה ובכך תורמים רבות לחוסנה של מדינת ישראל״.