במפגן כוח שנועד להעביר מסר לאיראן ולהרתיע את יושבי טהראן, שלחה ארה"ב מטוסי B-12 בטיסה ישירה לאזור המפרץ ביום רביעי האחרון, בפעם השלישית לאותו חודש. גורמים בפנטגון טוענים כי המפגן הצבאי נועד להזהיר את טהראן מפני תקיפת יעדים או אזרחים ביום השנה לרצח המנהיג האיראני, אלוף קאסם סלימאני על ידי ממשל טראמפ שחל ב-3 בינואר. 

במקביל, שר ההגנה בפועל כריסטופר מילר החליט להאריך את שהותה של נושאת המטוסים USS נימיץ במפרץ הפרסי בשל ההסלמה עם איראן.

המסרים הסותרים עשויים לשקף פילוגים בתוך הפנטגון, שם פקיד בכיר בהגנה אמר ל-CNN כי רמת האיום הנוכחית מאיראן היא העוצמתית ביותר שראו מאז מותו של סולימאני. גורמים רשמיים מצטטים מודיעין חדש לפיו איראן ומיליציות בעלות הברית בעירק עשויות לתכנן התקפות נגד כוחות ארה"ב במזרח התיכון. למשל, איראן העבירה טילים בליסטיים קצרים לטווח עיראק, מה שגרם לארה"ב לפרוס נכסים צבאיים נוספים באזור.

עם זאת, גורמים אחרים בפנטגון טוענים כי האיום מוגזם, כאשר בכיר ההגנה נוסף המעורב ישירות בדיונים אמר ל- CNN כי "אין ולו חתיכת מידה חותכת המעידה על התקפה של איראן". בכיר אחר הוסיף: "המודיעין אינו מושלם כידוע, הוא לעולם אינו, אך אנו רואים כמה מאמצי תכנון מתרחשים ואם אפילו חלקם נכונים והם מבצעים אותם יכול להרוג כמה אמריקאים".

בכיר זה המשיך ואמר שלמרות ששום דבר אינו 100%, ישנן אינדיקציות לכך שהיציבות והמסרים של ארה"ב שינו את התכנון של איראן.
"הכל מאוד לא בטוח כרגע אבל אנחנו רוצים שהאיראנים יידעו שהם לא צריכים לחשב לא נכון ושאנחנו לא מנסים להתגרות בהם והם לא צריכים להתגרות בנו", אמר.

כזכור, הדברים באים לאחר האיומים של נשיא איראן, חסן רוחאני איום לכיוונו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. בנאום שנשא בפרלמנט האיראני אמר רוחאני כי "לא רק כהונתו של טראמפ תסתיים בימים הקרובים, אלא גם חייו". מדובר באמירה חריגה למדי עבור נשיא איראן, הנחשב בעל קו מדיני מתון באיראן. 

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו לא הסתיר את טיסת המפציצים ואמר: "אמריקה לא תהיה נתונה לסחיטה גרעינית". פרנק מקנזי, מפקד 'סנטקום', פיקוד צבא ארה"ב, אמר על הפעולה: "צבא ארה"ב ימשיך לפעול ולהיערך לכל אפשרות של פגיעה בכוחותיו וביעדים האמריקאים באזור. אנחנו לא מחפשים עימות, אך ערוכים לכל מתקפה".