תוכניות "עמיתים" של החברה למתנ"סים הארצית, הפועלות לשיקום והחלמה של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית, הרחיבו את המענה למשתתפי התוכניות ואף לציבור הרחב, במטרה לסייע למתמודדים לשמור על שגרת חייהם גם בתקופה זו.

בגל הקורונה הראשון לקחו חלק כ־28 אלף איש בפעילויות, ונהנו מקבוצות, סדנאות, חוגים והרצאות. מסקר שערכו ב"עמיתים" עולה כי 32% מקרב המשתתפים העידו שהצליחו לשמור על שגרת יום במידה רבה, וכ־83% הביעו שביעות רצון רבה עד רבה מאוד מהשירותים שהוצעו להם.

אחת הדוגמאות לפעילות ייחודית שנערכות בימי הקורונה היא פרויקט "עמיתים יוצרים קהילה". במסגרתו הוקם לוח שבועי של פעילויות פנאי שונות בזום - כולן פרי התנדבות של משתתפים.

אחד מהמשתתפים, שהעביר סדנת ציור, הוא איתן זמיר - אומן בן 42, מורה לציור ואיש מחשבים המתמודד עם מגבלה נפשית. קבוצת הציור שמוביל זמיר נפגשת פעם עד פעמיים בשבוע בזום, שם הם רושמים ומציירים יחד, והיא תורמת רבות למשתתפים בה. "לי אישית הקבוצה תורמת מאוד, גם בתור מתמודד וגם בתור מורה, כי מצד אחד יש לי אחריות לקיים שיעורים קבועים ולשמור על שגרה, ובנוסף אני יכול לתרום מעצמי ומהידע שלי ללא שום תמורה", סיפר זמיר.