העימותים בין המשטרה לציבור החרדי על רקע הפרות הסגר נמשכים: גם הבוקר (שני) הגיעו כוחות המשטרה לישיבת גרודנא באשדוד, על מנת למנוע את קיום הלימודים במקום במקום בניגוד להנחיות. זאת לאחר שאמש מאות תלמידים ניסו להיכנס בכוח לתחומי המוסד והתעמתו עם השוטרים. בתוך כך, עימותים אלימים נרשמו הלילה גם בבני ברק וארבעה חשודים נעצרו במהלך הפרות סדר קשות בעיר, בהן הצתת אוטובוס שנשרף כליל.

אוטובוס הוצת על ידי מפגינים בבני ברק. (צילום: מוטי אונא תיעוד מבצעי מד״א)

כאמור, במהלך הפרות הסדר בבני ברק מפגינים רגמו אוטובוסים ואת רכבו של ראש העיר והציתו אוטובוס בלב שכונת מגורים. תושבי הבניינים הסמוכים נקראו לצאת מביתם מחשש לפיצוץ ופגיעה בכבלי החשמל ואילו נהג האוטובוס פונה לבית החולים במצב קל עם חבלות לאחר שהותקף באלימות. כוחות המשטרה וצוות מד"א הגיעו למקום ונעשה שימוש ברימוני הלם כדי לפזר את המפגינים באזור. 

בהמשך, המפגינים אף ניסו לפרוץ אל תחנת כיבוי האש בעיר, תוך חסימת יציאתן של הכבאיות אל מוקדי האש. כוחות המשטרה פזרו את ההתקהלות האסורה מרחובות העיר, בדגש על ההתגודדות האלימה מול תחנת כיבוי האש, וארבעה נעצרו בחשד את חייהם של התושבים ואת רכושם. בכוונת המשטרה לבקש היום את הארכת מעצרם בהתאם לממצאי החקירה.

עימותים בין חרדים לשוטרים בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)
עימותים בין חרדים לשוטרים בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)

אתמול, עיריית בני ברק וראשי המפלגות החרדיות ערכו ישיבת חירום מיוחדת לאור האירועים האחרונים, בהם התעמתו שוטרים עם חרדים בעיר. באחד המקרים אף התבצע ירי באוויר על ידי אחד השוטרים, לאחר שנוצרה התקהלות בעיר. 

במהלך הישיבה אמר שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן כי "אנחנו צריכים לבדוק מי נתן את ההוראה להשתמש בנשק חם פה בבני ברק. מי שנתן את ההוראה הזו לא יכול להמשיך בתפקידו במשטרת ישראל. צריך גוף שיבדוק את האלימות המשטרתית שהייתה בבני ברק, ולא מח"ש, אלא גוף בלתי תלוי, אולי מבקר המדינה".

ראש העיר אברהם רובינשטיין דיבר גם הוא בכינוס וקרא למשטרת ישראל, ולשר הממונה עליה, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, "להתעשת, להסיג את הכוחות ולהותיר להנהלת העיר את ניהול העיר". לדבריו, המשטרה נושאת "באשמה המלאה לקטסטרופה המתחוללת בעירנו זה מספר ימים".

סגן השר מקלב הוסיף גם הוא ביקורת על המשטרה: "מה שראינו בימים האחרונים בבני ברק זו אלימות חסרת רסן, שימוש באש חיה מול תושבים. אנחנו קוראים לשר אוחנה ולראש הממשלה בנימין נתניהו למצות את הדין ולשנות את השיטה הזו. ממתי המשטרה מתנקמת באזרחים?".

הירי באוויר בבני ברק. צילום: אנשי הדממה בפייסבוק

כזכור, בימים האחרונים נרשמו מספר עימותים בין תושבי בני ברק לבין שוטרים שהגיעו לאכוף את תקנות הקורונה בעיר החרדית. ביום חמישי בלילה, כוחות שיטור פשטו על מספר ישיבות בעיר, כשהם חמושים ומוגנים, וביצעו מעצר של לפחות שלושה חשודים, זאת בעקבות התפרעות של חרדים קיצוניים בעיר ופציעתם של שבעה שוטרים. במהלך הפשיטה נפצעו מספר שוטרים נוספים לאחר שהותקפו על ידי מתפרעים שאחזו בקרשים, אבנים וחפצים נוספים. אתמול עצרה המשטרה מספר חשודים במעשה.