פעוט כבן שנתיים פונה ביום שישי למרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה כשהוא סובל מסימני נשיכה על גופו. הפעוט פונה על ידי צוות משותף של מד"א ואיחוד הצלה שהעניקו לו טיפול ראשוני לפני שפינו אותו לבית החולים, לאחר שהותקף על ידי כלב זאב בעת שפסע עם אימו בשביל ציבורי סמוך למתחם בתי כנסת ברחוב מסקין בשכונת כפר גנים ג' בעיר.

הכלב, מסוג רועה בלגי (מילינואה), המוגדר ככלב תקיפה ושמירה ומשמש גם את כוחות הביטחון, התנפל על הפעוט, נשך אותו בגפיו וגרם לו לחתכים בירך ובברך כשדם רב זב ממנו.

"זה היה נורא ואיום. הייתי עם בתי בת ה-13 והילד שפסע לצידי. היינו לקראת סיום חלוקת משלוחי מנות כשהלכנו על המדרכה ליד בתי הכנסת. מימיני ראיתי את הכלב, כשבעליו רוכנת מעליו ואוחזת בקולר שלו. הוא היה ללא רצועה וללא מחסום לפיו. לא התייחסתי אליו למען האמת והמשכתי בדרכי. לפתע הבחנתי בכלב כשהוא מעל לבן שלי ונושך אותו ברגל. לא ידעתי מה לעשות. למזלי בעלת הכלב רצה במהירות ושחררה אותו, אחרת אני לא יודעת מה היה נשאר מהילד שלי. הוא פשוט קרע לו את הרגל. הייתי חסרת אונים. לא מבינה איך אישה מסתובבת ככה עם כלב תקיפה שכזה בלי רצועה ובלי מחסום?".

מה שלום הילד ?
"עכשיו יותר טוב אבל בשישי היינו בבית החולים עד לשעה 20:00 בערב. עשו לו תפרים ושלחו אותו עם אנטיביוטיקה הביתה למשך שבועיים".

מפחיד?
"סיוט, לא רק מפחיד. אני חוששת לרדת למטה אפילו. התמונה לא יוצאת לי מהראש. אני אמא אחראית ביותר לארבעה ילדים ובחיים לא קרה לי מקרה כזה". 

חובש איחוד והצלה שי גרין, השייך ליחידת האופנולנס היה הראשון שהגיע למקום האירוע, והוא שהעניק לפעוט טיפול ראשוני עד להגעת אמבולנס של מד"א, שם היה חובש שפינה אותו ל"שניידר" כשהוא מלווה באמו.

נזכיר כי בחודש ינואר האחרון שחר אנרייך, צעירה בת 23 מהוד השרון הותקפה על ידי כלב מסוג פיטבול, בעת שליטפה אותו והוא נעל את שיניו על זרועה. "הכלב טלטל את ראשו בטירוף, היה לו רצח בעיניים", סיפרה הצעירה. "הכלב קרע אותי, לא הצלחתי להתגונן. זו טראומה שלא נותנת לי מנוח".

בדצמבר האחרון אירעו שני מקרים של תקיפת ילדים על ידי כלבים מסוכנים. בראשון שביניהם תקף כלב פיטבול ילדה בת שלוש שהייתה עם אביה בכניסה לגן ילדים בגבעתיים והכלב זינק לעברה ונשך אותה עד שבעלי הכלב ומאבטח יחד עם אבי הילדה הצליחו לחלץ אותה מבין שיניו.

יממה לאחר מכן תקף כלב משטרה ילד בן 10 בבת ים, שעה שזה שיחק עם חבריו בגינה ציבורית. גם כאן הכלב נשך את הילד שנזקק לשני ניתוחים בירך ורק בנס האירועים הללו לא הסתיימו בנזקים חמורים יותר.