היחידה לחקירות הונאה בלהב 433 תחל היום (ראשון) בבדיקת הטענות והעדויות שנחשפו נגד יו"ר זק"א יהודה משי זהב, שמייחסות לו שורת תקיפות מיניות לכאורה נגד ילדים, נערים, נערות ונשים במשך עשרות שנים. צביקי פליישמן, סמנכ"ל חקירות בעמותת "מגן" שליווה כמה מהעדים נגד משי זהב טען בכאן ב': "המשטרה קיבלה את משי זהב לחקירה וסגרו את התיק עם החשדות נגדו. מאמץ קטן של המשטרה יכול היה להביא לחקר האמת כבר לפני הרבה שנים. יש לו קשרים עם משטרת ירושלים. לא יודע אם זה קשור לסגירת התיק נגדו".

"קיבלנו יותר משש עדויות חדשות, יותר בכיוון 10 מקרים. צריך לברר אותן", אמר פליישמן והוסיף כי "השמועות על המעשים שלו היו ידועות לנו שנים לאחור, אבל לא היה משהו מוצק לעבוד איתו".

לדבריו, "התבנית היא אותה תבנית כמו מקודם. שימוש בכוח שלו ומעמדו כדי לפגוע. חלק מהדברים זה פגיעות מהרף הגבוה ביותר, לא הטרדה. מח"ש צריכה לבדוק את התנהלות המשטרה בתיק שסגרה".

בתוך כך התייחסה מנכ"לית הארגון שאנה אהרונסון בגלי צה"ל לבעיית ההתיישנות ואמרה כי מדובר ב"בעיה שצריך לחשוב עליה בישראל - היא מונעת מהרשויות לטפל במקרים כאלה". היא הוסיפה כי "לפחות עשור עד שנפגעים מוכנים לדבר, אז זה לא כל כך מפתיע שלא שמענו עדויות מהשנים האחרונות".

אהרונסון סיפרה כי "לפני כמה שנים התחלנו לשמוע שמועות - אבל לא היה אף אחד שהיה מוכן לדבר על מה שקרה לו. רק לפני כמה חודשים התחלנו לקבל עדויות ספציפיות".

היא ציינה כי בארגון התקשו לשמוע את העדויות והוסיפה כי "כל פעם ששומעים סיפור אמיץ זה משהו קשה, אבל על אדם שהוא יותר גדול מהחיים זה עוד יותר קשה".

על חוק ההתיישנות שחל ככל הנראה על רובן של העדויות אמרה: "זו בעיה שצריך לחשוב עליה בישראל - היא מונעת מהרשויות לטפל במקרים כאלה". לדבריה, "לוקח לפחות עשור עד שנפגעים מוכנים לדבר, אז זה לא כל כך מפתיע שלא שמענו עדויות מהשנים האחרונות. אנחנו מלווים את הפונים בכל שלב".

על תגובתו של משי זהב לפרסומים, לפיה מדובר ב"טענות סתומות" וב"ניסיון לחסל חשבון איתו ואותו" אמרה אהרונסון, כי "זה שטויות. קשה לי לשמוע את זה. אין מישהו שרצה לעשות את זה. כולם סובלים מהדבר הזה. האדם הזה מעל".

"בסביבתו יש כאלה שידעו, כולם ידעו", אמרה המנכ"לית. "היה שם משהו נגוע. חלק מזה זה בגלל שזה בתוך החברה החרדית, עד לפני כמה שנים בכלל לא דיברו על זה שם. ולנפגעים לוקח זמן לדבר, לפעמים שנים".