בימים אלו משטרת ישראל השלימה את היערכותה לקראת חג הפסח, ימי חוה״מ, חג שני של פסח, עליה לרגל ואירועי הפסחא הנוצרים, שיחולו השנה בין התאריכים 4.4.21-27.3.21 ובמהלכם יפקדו המוני בית ישראל את הפארקים, האתרים, המקומות הקדושים ומתחמי הבילוי השונים בירושלים. מטרת היערכות זאת הנה להבטיח כי כל אזרח בישראל יוכל לטייל, לבלות ולחגוג בבטחה את חג הפסח ובעת מצוקה משטרת ישראל ערוכה לתת את המענה הנדרש בכל מקום. 

במסגרת ההיערכות הכוללת לאירועי הפסח וחול המועד בירושלים יוצבו שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ברחבי העיר, במקומות הומי קהל ובמרכזי קניות. מערך הבט"ש והאבטחה בעוטף ירושלים יעובה למניעת כניסת גורמים עוינים ותתוגבר הפעילות בצירי התנועה, במטרה לתת מענה הולם לכל תרחיש ולהגביר את תחושת הביטחון של הציבור. כבכל שנה, יפעלו שוטרי ומתנדבי תנועה באופן מוגבר לאורך כל ימי החג, ויעסקו הן בטיפול בעומסי התנועה והזרמת התנועה בצירים הראשיים, העירוניים והבינעירוניים, והן באכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות, בריונות בכביש ועבירות תנועה מסכנות חיים. 

בנוסף, המשטרה הזהירה כי בערב ליל הסדר קיים פוטנציאל גבוה לפריצות לבתים עקב היעדרות המשפחות שיצאו לחגוג את החג. עוד בטרם החג עצמו, נערכת פעילות מוגברת לאיתור שוהים בלתי חוקיים בכלל, ומחוללי הפשיעה המסייעים להם לחדור לישראל בפרט (כגון: מסיעים, מעסיקים ומלינים). פעילויות אלו מתבצעות תדיר ע"י המשטרה במהלך כל ימות השנה, וטרם ימי החג באופן מוגבר יותר, הכול בכדי לשמור על ביטחונם, שלומם ורכושם של כלל אזרחי ישראל. 

המשטרה נערכת לפסח (צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה נערכת לפסח (צילום: דוברות המשטרה)

המשטרה נערכת לפסח בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה נערכת לפסח בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

במסגרת האירועים אשר יתקיימו בירושלים בימי חול המועד, יחולו שינויים בהסדרי תנועת כלי רכב:
•  תיחסם כניסת כלי רכב לעיר העתיקה, לרבות הצירים: כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן.   
• כביש 1 - מכיוון המטה הארצי לכיוון העיר העתיקה יוצבו שוטרים ויתבצעו הכוונות ושינויים בהסדרי התנועה בהתאם לעומסים וכמות המבקרים במקומות השונים בעיר.
• לרשות נוסעי התחבורה הציבורית בעיר ירושלים, רכבים פרטיים ניתן להחנות  בחניוני 'חנה וסע' בתשלום: בגבעת התחמושת, הר הרצל, טדי, חניון הלאום, חניון בייט, חניון שוק רמלה-לוד (סמוך למלחה).
• הרכבת הקלה תפעל בתדירות מוגברת.
• אירוע "ברכת הכוהנים" ייערך השנה במשך יומיים (29-30.3) במטרה לאפשר לציבור רב להשתתף במעמד זה תוך שמירה מירבית על בריאות הציבור. במהלך ימים אלו תגביר המשטרה את פעילותה סביב העיר העתיקה וסמטאותיה, בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי.
• הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה במהלך ימי החג בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה.

משטרת ישראל תעדכן את הציבור מעת לעת בדבר עומסים ושיבושי תנועה באמצעות כלי התקשורת, ערוצי הניו מדיה של משטרת ישראל ומוקד 110- מוקד המידע הארצי של המשטרה. כמו כן מומלץ לציבור להקדים יציאה ולתכנן מסלול נסיעה בערב החג, בכדי להימנע מעומסי התנועה הצפויים.

המשטרה ציינה עוד כי "תנקוט במלאכת מחשבת של איזונים, על מנת לאפשר לכלל המתפללים משלוש הדתות לממש את חופש הדת והפולחן, בצד השמירה על שלומם וביטחונם האישי ומצפה שהשיח הציבורי בתקופת החג יתאפיין בסובלנות וכבוד הדדי".

המשטרה נערכת לפסח בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה נערכת לפסח בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)