רכב התנגש הבוקר (חמישי) במסעדה ברחוב רוטשילד בבת ים. כתוצאה מכך נפצעו 13 אנשים שפונו לבית החולים בוולפסון, בהם אישה שמצבה קשה, ונהג הרכב, גבר כבן 80, נפצע בינוני.

הנהג שאיבד שליטה הוא אינו הבעלים של הרכב. הוא התלווה אל אחיו, בעל הרכב, וגיסתו להליך רפואי והתבקש להמתין במכונית עד שתסתיים הבדיקה. ברגע שהשניים ירוד למטה, הם הופתעו לגלות כי האח היה מעורב בתאונה. לא ברור מדוע הוא עבר לכסא הנהג, מה גרם לתאונה, ונבדקת האפשרות בבית החולים האם עבר אירוע מוחי או לבבי. 

תיעוד הזירה בבת ים (צילום: אבשלום ששוני)
תיעוד הזירה בבת ים (צילום: אבשלום ששוני)

עו"ד תומר נגולה, המייצג את הנהג הפוגע: "הנהג הפוגע הוא לא בעל הרכב, אלא אחיו של בעל הרכב, אליו התלווה לצורך בדיקה רפואית יחד עם גיסתו. בשלב מסוים, בנסיבות שטרם הובררו, מרשי נסע לאחור, כאשר על פניו נראה כי איבד שליטה ופגע ביושבי המסעדה בארומה". כמו כן, מצבו של אדם נוסף בינוני, ועשרת הנוספים נפצעו קל. 

חובשי מד"א שנכחו באירוע, חגי נתני ומעוז ויברמן, סיפרו: "כשהגענו למקום הייתה המולה גדולה, הרכב עלה המדרכה ופגע במספר שולחנות. אישה כבת 60 שכבה על המדרכה כשהיא מחוסרת הכרה ועם פגיעה רב מערכתית קשה. נהג הרכב ישב באוטו כשהוא בהכרה ופצוע באורח בינוני ופצועים נוספים שנפגעו באורח קל התהלכו במקום. הכוחות הגדולים של מד"א שהגיעו למקום בניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועים, העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים וולפסון".

כזכור, בימים האחרונים נהרגו שבעה אנשים בתאונות דרכים קשות ברחבי הארץ. אתמול, שני גברים כבני 30 נהרגו בתאונת דרכים קשה במעורבות משאית בכביש 90 בערבה. הגברים, שנסעו ברכב פרטי, נלכדו מתחת למשאית, ולאחר שחולצו, אנשי מד"א נאלצו לקבוע את מותם.

מנהל הטראומה במרכז הרפואי וולפסון, ד״ר אדם לי גולדשטיין. צילום: באדיבות בית החולים וולפסון