עשרות הרוגים ופצועים באסון הענק בהילולה במירון, והעדויות מהזירה הקשה מעידות על ההמולה והטרגדיה הגדולה. אחד הפצועים משחזר: "זה התחיל מעומס מאוד גדול. היו עליי הרבה אנשים, שכבתי על מישהו והוא לא נשם. היו צרחות ואנדרלמוסיה, ראיתי ילדים מתחתיי. הדבר היחיד שרץ לי בראש זה שאני לא רוצה שהילד שלי יהיה יתום".

ח"כ אוריאל בוסו מש"ס, אשר נכח באירוע, סיפר ל"מעריב": "מדובר באסון שלא זכור כמותו למעלה מ-100 שנה. אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק מה גרם לטרגדיה הזו, גם לא ברור עדיין כמה חללים יש, כמה פצועים ובאיזה מצב, מדובר בכמות גדולה מאוד וכאן אנחנו מנסים ללמוד מהמתחם ומה שבאמת התרחש. אין ספק שזו טרגדיה נוראית. יתקיים תחקיר, נסיק לקחים ומסקנות".

מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק, מספר על פינוי הפצועים ממירון. צילום: איחוד הצלה

מאור, אחד הפרמדיקים שטיפלו בפצועים, סיפר בשיחה עם ערוץ 20 בזירת האירוע: "ככל הנראה מדובר בדוחק, זו טרגדיה אמיתית. ראינו פשוט אנשים מחוסרי הכרה אחד על השני. לא היחת הלנו גישה, הרבה מאוד סקרנים שהפריעו בהתחלה בפינוי. המשטרה תפסה שם פיקוד וגם כוחות נוספים הגיעו למקום, וברגע הזה התחלנו לעבוד ולפנות ולטפל בפצועים. כל הנפגעים שהיו צריכים להיות מפונים פונו, ולצערינו האירוע זהה נגמר בטרגדיה מאוד קשה". 

מעדות של אחד הנוכחים ניתן ללמוד על הדוחק הגדול אשר גרם לרמיסה של אנשים. "היינו בכניסה, החלטנו שאנחנו רוצים לצאת ואז המשטרה חסמה את השער, אז מי שרצה לצאת לא יכול היה לצאת, בדוחק הזה נפלנו אחד על השני, חשבתי שאני הולך למות. ראיתי אנשים מתים לידי", אמר העד. 

הרב יצחק בצרי, שנכח באירוע, סיפר לגלי צה"ל: "יום של שמחה נהפך ליום של אבל. ראינו את האסון הגדול הזה - הפסיקו את המוזיקה מיד ורק בכיות וזעקות. אתה רואה את הפחד - אין לאן לברוח"