הסוכנות היהודית תעביר מענקי חירום למשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון בהר מירון, זאת בזכות תרומה מיוחדת של הפדרציה היהודית של טורונטו וקרן היסוד שנרתמו לסייע באופן מידי ל-45 משפחות.

המענק בגובה של כ-4,000 ש"ח, יועבר כאמור לאלמנות שאיבדו את בעליהן או למשפחות שאיבדו את בנם באסון כבר בימים הקרובים. הסיוע נועד להפגין הזדהות עם אלו שאיבדו את היקר להם מכל ולהקל עליהם בימי האבל הקשים. יו"ר קרן היסוד, סם גרונדוורג התייחס להחלטה ואמר כי, "מגביות קרן היסוד, תומכות בישראל מכל רחבי העולם, ניצבות לצד ישראל גם ברגעיה הקשים ומחזקות את המשפחות שעולמן חרב עליהן באירוע הקשה במירון. קהילות קרן היסוד נקראות לדגל ועומדות איתן עם המשפחות ועם עם ישראל באסון הלאומי ומעניקות תמיכה וסיוע כלכלי למשפחות הנפגעים".  

"לאורך הימים האחרונים לא פסקו להגיע אל הסוכנות היהודית דרישות לשלום הפצועים ותנחומים למשפחות הקורבנות מקהילות יהודיות ברחבי תבל. לצערנו לסוכנות היהודית יש ניסיון רב שנים בליווי בודדים ומשפחות שחוו אסונות וטרגדיות בישראל ובתפוצות וגם הפעם היא מתגייסת ביחד עם הפדרציה היהודית של טורונטו ובאמצעות קרן היסוד לסייע למשפחות הקורבנות באסון הנורא הזה. זה ביטוי מוחשי לערבות ההדדית ולמושג 'כל ישראל ערבין זה בזה", אמר יושב ראש הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג. 

הסיוע הכלכלי מצטרף למפגן סולידריות והבעות תמיכה שהתקבלו מהקהילות והארגונים היהודיים ברחבי העולם מאז היוודע דבר האסון. נשיא ומנכ"ל הפדרציה היהודית של טורונטו, אדם מינסקי שיתף בתחושותיו: "כמו ישראלים ויהודים רבים ברחבי העולם, הקהילה היהודית בטורונטו המומה ושבורת לב נוכח אובדן חיי האדם באירוע הנורא. ביום האבל הלאומי בישראל, כאשר רבים מתאבלים על אהוביהם ואחרים עדין מאושפזים בבתי החולים, אנו מבקשים לעשות כל שביכולתנו כדי להקל על הנפגעים. הפדרציה היהודית של טורונטו מודה לשותפיה בסוכנות היהודית על ההזדמנות לסייע בשעה קשה זו".

אתמול (ראשון), התקיים ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים, טקס לזכר הקורבנות באסון במתחם קבר הרשב"י ובמהלכו הודלקו נרות לזכר ההרוגים והוקרא קדיש לזכרם. הרב נעם קניגסברג, רבו של הנער דניאל מוריס ז"ל שנספה באסון, סיפר למעריב: "דניאל היה מלאך בגוף של אדם, חייכן עם שמחת חיים ודאגה לזולת. לדניאל היה חבר לספסל הלימודים שהיה אלרגי לבוטנים ובכל מסיבה הוא דאג שלא יהיה במבה או חשש לבוטנים על מנת שחברו לא ירגיש רע. כולנו נתגעגע אליו".