הפגנות מחאה הקוראות ליישומה המידי של רפורמת "נפש אחת" למען נכי צה"ל ופצועים פוסט-טראומטיים מתקיימות היום (רביעי) בשני מוקדים בפתח תקווה ובירושלים. בפתח תקווה נערכה הפגנה מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון ואילו בירושלים הפגינו המוחים אל מול הכנסת ולאחר מכן צעדו לעבר גשר המיתרים תוך שהם חוסמים את הצירים המרכזיים בירושלים.

יו"ר ארגון נכי צה''ל עידן קלימן נשא דברים במהלך ההפגנה בבירה: "ארגון נכי צה"ל, יחד עם כל הלוחמים והפצועים שהמדינה השאירה מאחור, יוצאים למחות היום כדי להבהיר באופן ברור -לא ניתן שישקרו לנו. לא ניתן שימרחו אותנו. לא ניתן לפוליטיקאים לפרק את הרפורמה. אנחנו כאן, מול הכנסת, חוזרים ואומרים - לא נפסיק את המחאות עד שרפורמת 'נפש אחת' תעבור במלואה. ראש הממשלה הבטיח ואנחנו מצפים ממנו לקיים ולהעביר את הרפורמה מיד. אני קורא לכל עם ישראל לעלות לירושלים ולהצטרף אלינו למחאה, כי כמו שצה"ל הוא צבא העם, ככה גם מחאת נכי צה"ל היא מחאת העם".

בסיום הפגישה עם האוצר עדכן קלימן כי "התקציב אמור להגיע, משרד האוצר התחייב לתת את החלק שלו. בתוך כך, נותרו סגירות אחרונות בין האוצר לביטחון על חלקו של כל אחד זה לא עניינם של נכי צה"ל, סומכים על זה שכץ וגנץ יסגרו את זה ביניהם ומחר זה יעלה לישיבת ממשלה לאישור".

הוא הוסיף כי "את הפערים בין משרדי הביטחון והאוצר על התקציב הראשוני הם אמורים לסגור ביניהם. שר האוצר אמר שבכוונתו להביא את ההצעה לממשלה עם שר הביטחון".

יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן נושא דברים בהפגנה בירושלים. צילום: ארגון נכי צה"ל
לאה סעידיאן, אחותו של איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה בחודש שעבר, נשאה גם היא דברים בהפגנה: "אני מבינה את אחי, את הכאב, ואת זה שלא הבינו אותו. לבי אתכם. אני מאוד מקווה שהפעם זה יהיה הסוף ויתנו שיקום לאנשים שבזכותם יש לנו מדינה, שיתנו מוטיבציה לדור הבא שרוצה להתגייס, שהם יבינו שיש להם פה אבא ואמא שיטפלו בהם ויהיו איתם כל החיים, שאלה הם משרד הביטחון ואגף השיקום. אני גם מבקשת להתפלל למענו של אחי יצחק סעידיאן, שתהיה רפואתו שלמה ושיבוא להיות פה איתנו ויראה למה הוא גרם, הגיבור שלי".
מארגון נפגעי פעולות איבה נמסר: "ארגון נפגעי פעולות איבה - הארגון היציג במדינת ישראל מצטרף למאבק הצודק של ארגון נכי צה״ל ומפגין היום מול משכן הכנסת. באנו לומר לממשלת ישראל - די לאטימות! אנו מפגינים היום עם אנשים ששילמו בגופם ובנפשם למען הריבונות והקיום של מדינת ישראל ודורשים צדק".
פקקי ענק בירושלים בעקבות הפגנת נכי צה''ל (צילום: דניאל גילו/TPS)
פקקי ענק בירושלים בעקבות הפגנת נכי צה''ל (צילום: דניאל גילו/TPS)

מנכ״ל הארגון, עו"ד רועי כהן אמר: "אני קורא לאנשים שמקבלים כסף ממדינת ישראל - תטפלו באנשים שבזכותם אתם חיים כאן! כל נכי פעולות האיבה וצה״ל - הגיע הזמן שמדינת ישראל תבין שאתם הגיבורים האמיתיים".

קודם לכן דווח למשטרה כי אדם התבצר עם מיכל דלק ואיים לפגוע בעצמו במהלך ההפגנה של נכי צה"ל שהתקיימה מול אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. למקום הוזעקו כוחות משטרה ומד"א אולם מבדיקת המשטרה התברר כי מדובר במכלי מים שנראו כמו מכלי דלק ואלו הוחרמו על ידי המשטרה.
הפגנת פצועי צה''ל מקבוצת ''הלוחמים הבוערים'' מול בניין הועדות הרפואיות של אגף השיקום בפתח תקווה (צילום: איתן אלחדז, TPS)
הפגנת פצועי צה''ל מקבוצת ''הלוחמים הבוערים'' מול בניין הועדות הרפואיות של אגף השיקום בפתח תקווה (צילום: איתן אלחדז, TPS)

ממשרד הביטחון נמסר כי "כמה עשרות אנשים מפגינים מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה וכי בניגוד לפרסומים בחלק מכלי התקשורת, לא מוכר אירוע התבצרות במקום". עוד נמסר, כי "מספר מפגינים הביאו שלושה מכלים עם נוזל שהתברר כמים. המכלים נלקחו מהמקום".