יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, יחד עם סגנו, ד"ר יזהר הס, וחברי ההנהלה הציונית - דרור מורג, סילביו חוסקוביץ, גוסטי יהושוע ברוורמן, רחלי ברץ ריקס ונריה מאיר סיירו אתמול בישובי עוטף עזה. את הבוקר החלו בישוב ניצן וצפו במופע לילדים שקידמה המחלקה לתרבות ולעברית בהסתדרות הציונית העולמית עבור ילדי העוטף, לאחר מכן ביקרו בנתיב העשרה ביחד עם ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו וקיבלו סקירה ביטחונית מתא"ל נמרוד אלוני מפקד אוגדת עזה על הנעשה בגזרה.

לאחר מכן פגשו תושבים, חיבקו אותם וחיזקו את ידיהם. בנוסף, המחלקה לתרבות ולעברית בראשות חברת ההנהלה הציונית יפעת עובדיה לוסקי מימנה והביאה מגוון פעילויות עבור ילדי העוטף.

משם המשכו למועצה האזורית שער הנגב, פגשו את ראש המועצה אופיר ליבשטיין, וסיימו בחדר המצב של העיר שדרות יחד עם ראש העיר אלון דוידי.

בסיום הביקור אמר יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל: ״בשם ההנהלת ההסתדרות הציונית העולמית ובשם העם היהודי כולו, אני מבקש לחזק את ידיכם. המשיכו להרים את הראש בגאווה יהודית״. 

בתוך כך ולאור המצב הביטחוני והאנטישמיות שמרימה ראש בעולם, למעלה מ-200 שליחי המחלקה לחינוך של ההסתדרות הציונית העולמית בעולם קיבלו תדרוך מפי האלוף (במיל') וראש המל"ל לשעבר יעקב עמידרור.

סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית גאל גרינוולד שיזם את האירוע נשא דברים בפתחו: "אנחנו נמצאים במלחמה. מבית ומחוץ. אתם השליחים, הנציגים שלנו בתפוצות, חייבים לדעת שאין סימטריה. יש כאן ארגון טרור שיורה מאות טילים ביום על אזרחים, קשישים וילדים והמון ערביי ישראלי שפורע בעשרות מוקדים. אל מול אלה חי ציבור יהודי רודף שלום שנדרש להגן על עצמו באופן נחוש. היה אירוע נקודתי אחד בו יהודים התנהגו באופן מחפיר ואני מגנה את ההתנהגות מכל וכל. אבל אסור לנו להתבלבל, אין כאן סימטריה. השליחות שלכם היא להעביר גם את התחושות הללו".