צה"ל הפציץ היום (שבת) בניין ברצועת עזה בו מרוכזים כלי התקשורת ברצועה, בהם רשת אל ג'זירה וסוכנות הידיעות AP. יושבי הבניין, אשר קיבלו התראה להתפנות ממנו זמן קצר לפני ההפצצה תיעדו את שיחתם עם כוחות הביטחון הישראלים, בה ניסו לבקש עוד עשר דקות, על מנת לחזור ולהביא מצלמות שנותרו למעלה, לטענתם.

השיחה הדרמטית בין גורמי הביטחון הישראליים ליושבי בניין התקשורת

הם הוסיפו כי בסיבה לכך שהדברים שלהם נשארו שם, היא שהם בילו כל היום בצילומים בבתי החולים אחרי ההפצצות שהרגו עשרה אנשים באותו הבוקר.

בסרטון, נשמע הגורם מהצד השני מבהיר כי אף אחד לא מורשה לחזור לבניין: "לא יהיו עוד עשר דקות, אף אחד לא יכול להיכנס לבניין, כבר נתנו לכם שעה להתפנות. אני אומר את זה בשבילם, לא בשבילי, זה החיים שלהם, לא שלי.

בתוך כך, בסוכנות הידיעות AP פורסם מאמר ובו דבריו של המנהל גרי פרוייט, אשר הביע "זעזוע עמוק" מהתנהלותה של ישראל" ומהעובדה כי בחרה להפיל את הבניין בו יושבים אנשיו.

"אנו המומים ונחרדים מכך שצבא ישראל הרס את הבניין בו נמצאת לשכת AP וארגוני חדשות אחרים בעזה. הם ידעו זה מכבר את מיקום הלשכה שלנו וידעו שעיתונאים נמצאים שם. קיבלנו אזהרה שהבניין יפגע. אנו מנסי לאת מידע מממשלת ישראל ונעזרים במשרד החוץ האמריקני בכדי לנסות ללמוד עוד", אמר.

עוד הוסיף: "זו התפתחות מטרידה להפליא. נמנענו מאובדן חיים נורא. תריסר עיתונאים ופרילנסרים של AP היו בתוך הבניין ולמרבה המזל הצלחנו לפנות אותו בזמן. העולם יידע פחות על המתרחש בעזה בגלל מה שקרה היום".
 
"בבניין קיימים משרדים של כלי תקשורת אזרחיים, אשר ארגון הטרור חמאס מסתתר מאחוריהם ומשתמש בהם כמגנים אנושיים. ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה", נמסר מצה"ל.

אזרחי עזה התעוררו אמש להרס שהותירה אחריה פעולת צה"ל ברצועה במהלך הלילה. כזכור, באזור השעה 23:30 המריאו 160 מטוסים משישה בסיסים, שתקפו כ-150 מטרות. במקביל, כוחות גולני ביצעו ירי פגזים וטנקים, כאשר יעד התקיפה היה פגיעה קשה בעיר התחתית בעזה, באזור השכונות הצפוניות.

במקביל, המשיכו בתקיפת מטרות נוספות ובהן בורות שיגור ויעדים נוספים. עיקר היעד של התקיפה הנרחבת הזאת, היא פגיעה קשה במה שיש תחת הקרקע. מה שנקרא ״עיר המטרו של חמאס״. זהו נכס אסטרטגי של חמאס, עיר תת קרקעית.

ההריסות בעזה לאחר תקיפת צהל, ללא קרדיט
ההריסות בעזה לאחר תקיפת צהל, ללא קרדיט
הפצצת בניין התקשורת בעזה, קרדיט: רשתות ערביות
צה"ל תקף דירות מבצעיות של מפקדי חמאס (צילום: דובר צה"ל)
צה"ל תקף משגרי רקטות ועמדות שיגור תת-קרקעיות (צילום: דובר צה"ל)
תקיפה של צה"ל ברצועת עזה. באדיבות דובר צה"ל