מבצע "שומר החומות" - היום העשירי: גם הלילה (בין שלישי לרביעי) נמשך ירי הרקטות עם מטחים כבדים לעבר יישובי עוטף עזה, אשדוד והשפלה, ביניהם רחובות, נס ציונה ועוד. במקביל, נמשכות התקיפות של כוחות צה"ל ברחבי הרצועה. מוקדם יותר אתמול, נרשמו פגיעות ישירות ברכב בצומת גורל, בבניין באשדוד ובמועצה האזורית אשכול, כתוצאה מכך נהרגו שני בני אדם נוספים. לטענת חמאס, במהלך הלילה הוא ביצע ירי לעבר בסיסי חיל האוויר באזור הדרום. 

 עדכונים שוטפים:

02:19: אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה ומכללת ספיר. 

00:50:
אזעקות נשמעו ביבנה, רחובות, נס ציונה, אשדוד, וברחבי העוטף.

00:15: לאחר מטח הרקטות לעבר יישובי הדרום, זוהתה רקטה שנחתה בשטח פתוח סמוך לגדרה, לא דווח על נפגעים.
23:54: הזרוע הצבאית של חמאס: "הפגזנו את בסיסי חיל האוויר בתגובה לתקיפות מטוסי קרב של חיל האוויר ברצועת עזה".
23:49: אזעקה באזור הפזורה בנגב.
23:44: אזעקות באשדוד, מרחב לכיש ובאר טוביה.
23:20: גורם מדיני בנוגע להפסקת אש - "בניגוד לדיווחים הערב אין שום סיכומים ושום התחייבויות מצד ישראל"; דובר חמאס: כל הדיווחים בתקשורת העברית אודות הגעה להפסקת אש אינם נכונים. הדיונים נמשכים.
23:15: משרד הבריאות בעזה הודיע כי עלה ל-217 מספר ההרוגים, בהם 63 ילדים, 36 נשים, ו-16 מבוגרים.  1500 נפגעו, בהם 50 במצב קשה מאוד, 370 בפלג העליון של הגוף ו-130 בראש. בנפגעים 450 ילדים ו-295 נשים.
23:10: אזעקות צבע אדום בנתיבות ויישובי העוטף.
23:05: צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו תשתיות צבאיות בדירותיהם המבצעיות של חמישה מפקדים נוספים בחמאס, ביניהם ראש יחידת מחקר ופיתוח של המודיעין הצבאי. בנוסף, נתקפות מטרות נוספות ברחבי רצועת עזה.

התשתיות שהותקפו:

  • תשתית צבאית בג'באליה בביתו של ראש יחידת מחקר ופיתוח של המודיעין הצבאי בחמאס.
  • תשתית צבאית בביתו בחאן יונס של סגן מפקד גדוד מזרחיות בחמאס.
  • תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו של מ"פ הפועל תחת גדוד מזרחיות של החמאס.
  • תשתית צבאית ששימשה לניהול לחימה בביתו ברפיח של יאסר שיח אליעיד, מ"פ ביבנא.
  • תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו בחאן יונס של מוחמד אל נאג'ר, מ"פ בגדוד דרום חאן יונס של חמאס.
22:45: דיווח ברצועה: למעלה מ-30 תקיפות באזור חאן יונס; נפגעים באל-זנה. התקיפות האינטנסיביות גרמו לעלטה ברוב האזור.
22:30: אזעקות נשמעו באשקלון והתרעות צבע אדום נשמעו ביישובי העוטף.
22:24: על פי דיווח ברשת אל חדת', מצרים הציעה לישראל ולחמאס הפוגה החל מחמישי בשעה 6 בבוקר. זאת, לטובת הכנסת סיוע הומניטרי והעברת פצועים מעזה. בתגובה לכך, הפלגים הפלסטינים אמרו כי הם מברכים על כל יוזמה מצד קהיר להפוגה.

22:15: מטוסי קרב וכלי טיס תקפו בשעות האחרונות שש עמדות שיגור רקטות על-קרקעיות ותת קרקעיות של ארגון הטרור חמאס ברחבי הרצועה.

21:45: צבע אדום ביישובי עוטף עזה

20:45: אחרי כשעה וחצי: התחדש ירי הרקטות לעבר אשקלון ויישובי עוטף עזה

20:40: צה"ל זיהה וסיכל שני פעילי טרור בזיתון שבדרום העיר עזה, בזמן שיגור רקטות לשטח ישראל

20:20: צה"ל עדכן כי כלי טיס תקף חוליית שיגור בשכונת סג'עייה בעזה מד לאחר שביצעה ירי לשטח ישראל. עמדת שיגור הפצמ"רים, אשר מוקמה בתוך בית ספר הושמדה.
20:05: צה"ל הודיע כי כלי טיס תקף מבנה ובו משגר רקטות של החמאס בעיר חאן יונס שברום רצועת עזה "תוך הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים". עוד הוסיף כי המשגר כוון לירי לעבר מרחב העיר אשדוד, וצירף לדברים סרטון של חילופי הדברים בקשר בעת הפגיעה.
20:00: דובר צה"ל הודיע כי בין השעות 07:00 ל-19:00, זוהו כ-270 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-45 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. כמו כן, הוסיף כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים.
תיעוד התקיפה של הבניין. צילום: דובר צה"ל
19:05: השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה סיים הערכת מצב בנציבות כבאות והצלה, וסקר את עיקרי מאמץ כוחות הביטחון במבצע "שומר החומות": "חמאס עוד לא מכיר את היקף הנזקים הקשים שספג בימים האחרונים, ואנחנו ממשיכים לתת מכות קשות לחמאס, לחיזוק ההרתעה והפסקת הירי על ישובינו".
18:59: צבע אדום ביישובי עוטף עזה ובשדרות.
18:53: צבע אדום בנחל עוז. 
18:50: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב עם הרמטכ״ל ובכירי מערכת הביטחון בפיקוד הדרום ונפגש עם ראשי רשויות מהדרום.

18:20: בהתאם להערכת מצב ובעקבות המשך הירי הרקטי לשטח ישראל, מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי חתם על צו שמכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים אזרחיים ברחבי יהודה ושומרון - אורנית, אלפי מנשה, אלקנה, עץ אפרים, צופים, קרני שומרון ושערי תקווה.

18:10:
בתום הערכת מצב שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מפקד פיקוד דרום ומפקד חיל האוויר אמר נתניהו: "החמאס קיבלו מכות שהם לא ציפו להן. החזרנו את חמאס שנים רבות אחורה. נמשיך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט לאזרחי ישראל״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום וסיור בבסיס חצרים (צילום: רועי אברהם/ לע"מ)

17:40: עלה ל-12 מניין ההרוגים במבצע 'שומר החומות', לאחר שצוותי מד"א קבעו היום את מותם של שני בני אדם, פועלים זרים מתאילנד, כתוצאה מפגיעה ישירה במבנה במועצה האזורית אשכול.

חובש בכיר במד"א, חנניה אלמקייס ופראמדיק מד"א, עומר ביטון שהגיעו ראשונים סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו מבנה שעולה באש לאחר שנפגע ובסמוך אליו מספר פצועים בדרגות פציעה שונות, אשר נפגעו מרסיסים. התחלנו מיד במיון ראשוני על מנת להעריך את מצבם, שני פצועים שנפגעו באורח אנוש היו מחסורי הכרה, ושבעה פצועים נוספים שנפגעו מרסיסים היו בהכרה מלאה. התחלנו מיד בטיפול רפואי מציל חיים ובפינוי הפצועים לבית החולים במסוק ובאמבולנסים של מד"א".

17:25: שר הביטחון בני גנץ שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין.  גנץ הודה למזכיר ההגנה על תמיכת הממשל האמריקאי בזכותה של ישראל להגנה עצמית ועל התנחומים שמסר למשפחות ההרוגים כתוצאה מירי הרקטות של חמאס.  

17:20:
הנייה: "אנו מעריכים את המאמצים שעשתה מצרים על מנת לרסן את התוקפנות הציונית נגד עמנו בעזה, ולפתוח מחדש את מעבר רפיח כדי להביא את כל הסיוע ולממש את צרכי הרצועה".

17:05: מטח נוסף לעבר יישובי עוטף עזה.

16:55:
בשל המצב הבטחוני, תופסק היום החל מהשעה 19:00 (בקירוב) תנועת הרכבות בין ת"א ההגנה לבאר שבע, ומתחנת ת"א ההגנה יופעלו היסעים לתחנות הדרום. 

16:50: ממד"א עודכן כי במהלך היום מחצות ועד לשעה 15:40 העניקו החובשים והפראמדיקים של מד"א טיפול רפואי לסה"כ 12 נפגעים, מהם 10 שנפגעו מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם שני הרוגים כבני 30, אחד קשה, אחד בינוני ושישה קל. שניים נפצעו קל בדרך למרחב מוגן. בנוסף טופלו גם שני נפגעי חרדה.
16:00: חודש המטח לעבר באר שבע.

15:35: במהלך דברים שנשא המפכ"ל קובי שבתאי אמר כי "משטרת ישראל ערוכה עם מערך מתוגבר מאו שנותנים מענה בשלבים הראשונים עם כוחות החבלה" והוסיף : "אנחנו עוסקים בהצלת חיי אדם יום יום, גם לכוחות ההצלה האחרים מגיע חיזוק".

15:05: לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה״ל תקף מתחם שיגור רקטות תת קרקעי במחנה פליטים אל מועזי במרכז רצועת עזה. בנוסף, נתקפו שני משגרי רקטות נוספים בצפון ודרום רצועת עזה.

14:55: צבע אדום באשדוד, פגיעה ישירה בבניין מגורים בעיר שנמצא בבנייה.

14:45: צבע אדום באשדוד, אשקלון ויישובי הדרום.

14:40: נקבע מותם של שני הפצועים אנוש כתוצאה מפגיעה ישירה במועצה אזורית אשכול.