מנכ"ל ביטחון לאומי, מאיר שפיגלר, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב, ודן במתווה הפיצוי למשפחות הנספים באסון מירון. המתווה שהתגבש, התבסס על המתווה שאושר לפני כעשרים שנה, באסון ורסאי, יחד עם שינויים קטנים על בסיס המלצות.

גפני בישיבת ועדת הכספים על האסון במירון. צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

על פי המתווה, כל חלל או למעשה כל משפחה ששכלה אדם, תקבל כמאה אלף שקלים פיצוי חד פעמי. באם מדובר במשפחה עם שני חללים, הפיצוי יהיה כ-130 אלף שקלים עבור כל אחד. "הרעיון היה לנסות להיצמד לעקרונות של הסכם הפיצויים לנפגעי ורסאי. לעשות משהו שונה לחלוטין זה תהליך ארוך, לפעמים מייגע ומצריך הרבה מאוד זמן. הכוונה היא להגיע למתווה שיאפשר להעניק את הסיוע לאותן משפחות שחלקן נמצאות במצב של קריסה נפשית וכלכלית - כמה שיותר מהר".



"בביטוח הלאומי אנחנו פועלים הלכה למעשה מאז האסון, ונותנים למשפחות את מה שמגיע להם מאיתנו, הסוגיה אינה מונחת לפתחו של הביטוח הלאומי", אמר. הוא אף הסביר כי ההצעה מהווה אלטרנטיבה של הסכם בין הביטוח הלאומי למשרד האוצר, על מנת שלא יזדקקו לחקיקה, אלא להחלטת ממשלה.

"באשר לפצועים באסון, יתקבל פיצוי חד פעמי", אמר שפיגלר. "הסכום יגזר מערך של כ-1,800 שקלים מהוונים, למשך כלפחות עשר שנים. אם מדובר במצב מינימלי של כל אדם באשר הוא, המלצנו להוון את סכום הפיצוי למשך 25 שניפ ולתת אותו בסכום חד פעמי לאותה משפחה, שיש בה את הפצוע".