בסיוע עיריית ירושלים, הנוער הירושלמי מסביר את ישראל בעולם: בני נוער תושבי הבירה, הפעילים ב"מרכז מאי לאקטיביזם חברתי", הקימו בימים האחרונים חמ"ל הסברה בינלאומי במטרה לחזק את תדמיתה של ישראל בעולם. מדובר בחמ"ל הפועל ברשתות החברתיות בעקבות מבצע שומר החומות.

במסגרת פעילות החמ"ל נותן הנוער הירושלמי מענה לאירועי אנטישמיות ולאמירות אנטי־ציוניות ברשתות החברתיות הבינלאומיות. בד בבד יוצרים בני הנוער תכנים המייצגים את ישראל. בשנתיים האחרונות יזמה עיריית ירושלים תוכנית מנהיגות חדשנית בשם "תוכנית תבל", אשר מכשירה בני נוער לתפקידי דוברות ודיפלומטיה ציבורית. בני הנוער המשתתפים בתבל הם חלק מתוכנית בינלאומית למנהיגות ודיפלומטיה ציבורית, המתקיימת ב־18 מדינות בעולם. בארץ היא מתמקדת במתן כלים לצעירים על ייצוג ישראל בעולם, שבתקופת מבצע שומר החומות הפכה כידוע למאתגרת במיוחד.

"במסגרת פעילות חמ"ל ההסברה העירוני שהוקם על רקע מבצע שומר החומות נתנו מענה לתגובות ולפוסטים אנטישמיים ברשת, ניהלנו שיחות עם בני נוער בעולם ויצרנו תכנים המשקפים את המציאות כפי שהיא", מספרת אלזה, תושבת העיר הפעילה בחמ"ל. "התוכנית הפכה למקום שבו אני יכולה לבטא נכון את עצמי ואת החוויות האישיות שלי יחד עם חברי הקבוצה, שהפכו למשפחה".

החמ"ל העירוני פועל בסיוע אגף חברה בעיריית ירושלים, מרכז מאי לאקטיביזם חברתי ובשיתוף ארגון StandWithUs. ראש העיר ירושלים משה ליאון ל"מעריב": "הנוער הירושלמי הוא דוגמה וסמל לאקטיביזם ועשייה חברתית פורצת דרך. עיריית ירושלים תמשיך לקדם ולייצר הסברה ישראלית חיובית בעולם".