מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב ניצב (בדימוס) רוני אלשיך, העביר היום (רביעי) ביקורת קשה על תפקוד המשטרה בשנתיים האחרונות, ואמר כי היא משותקת. הוא אמר את הדברים במהלך פאנל בו השתתף בכנס דגן לביטחון ואסטרטגיה במכללה האקדמית נתניה, אמר המפכ"ל לשעבר. 

"במשך שנתיים המשטרה משותקת. אכיפת חוק חייבת להיות מנותקת משיקולים פוליטיים וממציאות פוליטית. הכהן (ממלא המקום לפני קובי שבתאי) כיהן כממלא מקום זמני, מה שהפך אותו ללא עצמאי ואת המשטרה לגוף משותק שמחכה שיגידו לו מה לעשות, ולשוטרים פאסיביים", אמר אלשיך.  

"כשזה קורה לאורך שנתיים", הדגיש המפכ"ל לשעבר, "זה מביא להתפוררות של המשטרה מאחר ובתקופה הזו אין תכנית אסטרטגית, אין תקציבים וגורמים ממשלתיים מחליטים החלטות שלא בסמכותם. ככה אי אפשר לתפקד וזה גרם לכך שהמשטרה מאבדת מיכולתה. אך אי אפשר שלא לתהות מה עומד מאחורי, כי כאשר יש את כל היכולות וכל האישורים כולל אישור היועמ"ש למנות מפכ"ל ועדיין המינוי לא מתממש, הדבר תמוה, שכן הנזק שנגרם מאי מינוי גורם הוא אדיר".

אלשיך התייחס גם להתמודדות של המשטרה עם האלימות במגזר הערבי. אלשיך טען כי בזמן שכיהן כמפכ"ל נקטעה תכנית להתמודדות עם הנושא: "תפסנו כמות אדירה של כלי נשק מדי שנה במגזר הערבי ואף נקבעה תכנית מותאמת, אך מדובר באתגר עצום ובשיא המצב ביצוע התוכנית נקטע. אחרי שנה ורבע התקציב קוצץ והתוכנית נעצרה. על מנת להתמודד עם המצב ממשלת ישראל צריכה לתקצב תכנית אמיתית, ולא רק בשביל גזירת סרטים".