הצהרת כוונות: ימים ספורים לאחר כניסתו לתפקידו החדש כשר התפוצות, ערך ביום חמישי ד"ר נחמן שי (העבודה) סבב שיחות טלפוני עם ראש התנועה הקונסרבטיבית הרב יעקב בלומנטל, ראש התנועה האורתודוקסית הרב משה האוור וראש התנועה הרפורמית הרב ריק ג'ייקובס - מנהיגי שלוש התנועות היהודיות הגדולות בתפוצות.

במהלך שיחותיו עם ראשי התנועות הבהיר שי את מחויבותו האישית, לצד מחויבות הממשלה החדשה לכך ש"מדינת ישראל תהא פתוחה לכל הזרמים והקהילות היהודיות, ותכיר בהם באופן מלא ושוויוני".

עוד הוסיף השר הטרי כי יפעל בכל כוחו לחזק ולהעמיק את הקשר בין משרד התפוצות, ממשלת ישראל ויהודי התפוצות על כל גווניהם. "כולי ציפייה להמשיך ולחזק את הקשר עם המנהיגים והקהילות היהודית ברחבי העולם, במטרה ליצור מערכת יחסים טובה וחזקה בין יהודי התפוצות למדינת ישראל", מסר שי מאוחר יותר, והוסיף: "האוהל היהודי גדול, והוא יכול וצריך להכיל את כל הזרמים והקהילות בעם היהודי".

ראשי התנועות בירכו את השר הנכנס ותיארו בפניו את הרצון שלהם לעבוד בשיתוף פעולה ובשיח משותף. מי שפחות אהב את דבריו של השר שי היה ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), שמסר בתגובה: "בקשה אחת קטנה לידידי השר - תהרוס כמה שפחות, כדי שנוכל לתקן את שהרסתם כמה שיותר מהר".