בעקבות סיום משבר הקורונה וחזרתם של ענפי המלונאות והנופש, האטרקציות ומקומות הבילוי לשגרה - ההוצאה הממוצעת למשפחה עם ילדים צפויה להתייקר באלפי שקלים במהלך החופש הגדול. כך מעריכים במועדון הצרכנות "שלך". "לעומת הקיץ הקודם, בקיץ 2021 אנחנו כמעט ללא הגבלות הקורונה, ובהתאם - צפויות להתקיים הרבה אטרקציות, שעולות אלפי ועשרות אלפי שקלים לכל משפחה בחודשים אלו", אומרים במועדון הצרכנות. עוד נמסר: "על פי כלכלנים, כל משפחה מוציאה בממוצע בחודשים יולי־אוגוסט 25־30 אלף שקל לזוג עם שלושה ילדים. בחילוק חודשי לתוספת התקציבית מדובר בהוצאה של אלפי שקלים לתקציב החודשי".

לדברי הילה קניסטר בר דויד, מנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך": "בכל שנה לקראת הקיץ ישנה התרגשות באוויר, והשנה במיוחד, מאחר שבקיץ שעבר כולנו היינו תחת מגבלות הקורונה. כאמא לשלושה ילדים וכמנכ"לית מועדון צרכנות, אני רואה חשיבות רבה בתכנון נכון של ההוצאות, כדי שכולנו נסיים את התקופה ללא הוצאות מיותרות ומופרזות". עוד ציינה המנכ"לית: "כיום ניתן לבדוק ולהשוות מחירים ולמצוא את המחיר הטוב ביותר כמעט לכל פעילות. תכנון מוקדם וטיימינג נכון עשויים להוזיל את העלויות הכספיות בשיעור של כ־10%־30%. חשוב לשתף את הילדים בתכנון - אם הם ידעו למה לצפות, ההוצאות יהיו בהתאם".

קניסטר בר דויד ממליצה על שמונה דרכים אפשריות להימנע מטעויות כלכליות בקיץ:

1. מבצעים: כאשר אנו רואים את המילה "מבצע", אנו מרגישים שזו הזדמנות. אך לא כל מבצע נכון לכל אחד. יש לוודא כמה כסף באמת נחסך במסגרת המבצע, והאם באמת צריכים את המוצר.

2. תכנון ותיאום ציפיות: חשוב לתכנן את יום הבילוי עם הילדים ולתאם ציפיות בנוגע להוצאות הכלכליות, או לקבוע מראש סכום כסף ואף לתת אותו לילד לטובת רכישת מתנה, כחלק מחינוך פיננסי.

3. חיסכון: בהמשך לתכנון הבילוי, בדקו אלו מסעדות ואטרקציות קיימות באזור שאליו אתם מגיעים. עשו סקר שוק בהתאם למחירים המוצעים, וחפשו הטבות באזור.

4. טיימינג: אם אתם יכולים לדחות את חופשת הקיץ - תצליחו לחסוך עשרות אחוזים בהוצאות.

5. טסים לחו"ל? שימו לב לפרטים הקטנים - למשל, האם מחירי הכרטיסים כוללים מזוודה בבטן המטוס? שימו לב שעל כל דבר אתם עלולים לשלם.

6. מגבלות הקורונה: בישראל הקורונה בינתיים כמעט מאחורינו, אך רוב המדינות בעולם עדיין מתמודדות עם המגיפה. תביאו בחשבון את עלויות הביטוח וגם את הפרטים הקטנים בהזמנת כרטיסי טיסה ומלון.

7. מבצע מוגבל בזמן: אחת הדרכים השיווקיות לגרום לצרכן לפתוח את הארנק באה לידי ביטוי בהצגת מבצע מוגבל בזמן. אל תילחצו מכך ואל תשלמו באימפולסיביות. קחו את הזמן לברר את כל הפרטים.

8. העדיפו מזומן על פני אשראי: כאשר הכסף מוחשי יותר - קל לנו לעקוב אחרי התקציב.