תושב המאחז אביתר עמיחי בן דוד שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על מתווה הפשרה שהושג אמש להסדרת היישוב ולמניעת פינויו והסביר: "הסכמנו להתפשר מכיוון שלא באנו לפה על מנת ללמד את הממשלה ציונות".

בן דוד הסביר כי התושבים "בהחלט רואים במתווה שהושג פשרה. רק כדי לדייק את הדברים, הוצע לנו ע"י הממשלה ושר הביטחון לקבל מצב בו 53 משפחות יורדות מהיישוב, ואחרי הכנה נוספת של המבנים במשך חודש, בא' אלול, תוקם ישיבת הסדר של 30 בחורים ו־3 משפחות של אנשי הצוות שגרים במקום, וזה המינימום של האחיזה האזרחית שהסכמנו לה".

הוא המשיך והסביר: "53 משפחות מתפנות אבל מכניסים משפחות אחרות כחלק מישיבת ההסדר. התלמידים ואנשי הצוות יגורו ביישוב, המשפחות של אנשי הצוות יגורו ביישוב. הדבר הוסכם על ידי הממשלה כהצעה ובעצם צריך עכשיו האם הממשלה מקבלת את זה באופן סופי. זה לא היה פשוט, בכלל. הייתה ישיבה לילה שלם ברוב לא מאוד גדול הוכרע לקבל את זה". 

עם זאת, בן דוד ציין כי "הסכמנו להתפשר מכיוון שלא באנו לפה על מנת ללמד את הממשלה ציונות. היינו רוצים שהממשלה תבוא כמו שקרה בעבר, תכריז בהחלטת ממשלה על הקמת יישוב חדש אביתר. הסכמנו לרדת מהיישוב על מנת לעשות את זה בצורה חוקית. זו הסיבה שהסכמנו לפשרה שמאוד קשה. אנחנו מחכים לאישור שלה ובינתיים אלפים נמצאים פה".

הוא הוסיף והסביר כי "מדובר באדמות לאום, אדמה שלא עובדה במשך עשרות שנים. אין בעיה שמחר בבוקר תהיה אדמת מדינה. יש שני סקרים קיימים שהמנהל האזרחי עשה בעבר, אחד נוסף שאנחנו הזמנו, שתי חוות דעת של מומחים משפטיים שלא מדובר בקרקע פרטית ושניתן להסדיר אותה באופן מידי".

בן דוד סיכם כי "מדובר פה בסיפור של כל עם ישראל, נמצאים פה בכל יום אלפי אנשים. אני שנים בתחום ההתיישבות ומעולם לא ראיתי כזאת נהירה, לכן הממשלה הבינה שאם יהיה אירוע שינסו לעקור את היישוב אז יהיו פה עשרות אלפים". הוא הוסיף כי "המשפחות נמצאות פה מעל לחודשיים אבל במשך 8 שנים עובדים סביב היישוב הזה, בונים מארג תמיכה ציבורית, אתמול הייתה הפגנה בתל אביב לטובת המקום".