שר התיירות יואל רזבוזוב שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על החלטתו לבטל את הקמפיין לעידוד חופשות בישראל ועל היוזמה שהוא מקדם להוזלת המחירים בבתי המלון בארץ: "יותר מ-100 מלונות בארץ הסכימו להוריד מחירים לפחות ב־15%".

רזבוזוב סיפר כי "אני כשבוע-שבועיים בתפקיד שר התיירות, והדבר הראשון שנאלצתי לעשות זה לעצור את הקמפיין שמעודד תיירות בתוך ישראל כי המחירים בשמיים ואני לא מסכים לכך. זה קמפיין שמשרד התיירות הוציא, ועצרתי כי חבל על הכסף של משלם המיסים".

"ההחלטה השנייה, מכיוון שאין לי סמכות רגולטורית לפקח על המחירים של המלון, התחלתי בהליך הידברות מול התאחדות המלונות בעקבות בקשתו של רה"מ; מכיוון שהוא המליץ שלא לטוס לחו"ל, אם זה לא משהו שחיוני. אנחנו כן בממשלה מודאגים מיוקר המחיה והתחלתי בהידברות מול המלונות. יש סה"כ 500 מלונות, 100 הסכימו למהלך ויעניקו לפחות 15 אחוזים הנחה. זה יותר טוב מכלום".

עם זאת, רזבוזוב הסכים כי עדיין מדובר בסכום יקר מדי עבור משפחה ישראלית ממוצעת: "במחירים האלה באמת רוב האנשים לא יכולים להרשות לעצמם. החופשה בישראל זה לא רק לעשירים אני חושב שזה המוטו".

הוא הוסיף וציין כי "אנחנו מדברים על שוק חופשי, אני לא יכול להתערב במחירים. אני צריך להגיד תודה להתאחדות המלונות שהסכימו ללכת לקראתי ו-100 מלונות זה כמו כדור שלג כי אני בטוח שעוד יצטרפו. בסופו של דבר הייתי שמח שיתנו את המלונות בחינם אבל זה בלתי אפשרי ויש פה כלכלה. ענף המלונאות לא פשוט, הוא ענף מסוכן".

"על מלונות יש הרבה היטלים והרבה רגולציה, הם משלמים הרבה כסף ויכול להיות שחלק מהם מפצים עצמם על התקופה שהם לא עבדו כשנה והפסידו הרבה כסף", הסביר. "אבל זה לא רק הקורונה. אם מסתכלים לטווח ארוך, ביקוש והיצע, צריך להגדיל את ההיצע, לפתח אלטרנטיבות כדי להוריד את המחירים".