בריאיון ראשון בתוכנית "העולם הבוקר" בערוץ 13, מאז פרסום התחקיר בתוכנית "זמן אמת" של כאן 11, פרופסור עמוס רולידר הגיב הבוקר (חמישי) לעדויות הקשות שעלו כנגדו. כזכור,  בתחקיר, פורסמו סירטונים שצולמו לפני כ-30 שנה בקנדה, בהם נראה בין היתר פרופ' רולידר צועק על מטופלים פגועי ראש. 


"כואב וקשה להיות עמוס רולידר היום", אמר פרופ' רולידר בריאיון עם אברי גלעד בתוכנית "העולם הבוקר". "מדובר בפגועי ראש, רובם צעירים ודרך הטיפול הייתה מבוססת על מחקרים ועירבה גם פרוצדות של ענישה, כאלטרנטיבה לסימום. זה קשה לצפייה, אך זה היה הטיפול העדכני ביותר וזהו רק חלק מהטיפול". 

בתשובה לשאלה האם הוא אדם סדיסט, אמר איש החינוך: "אני לא בן אדם סדיסט. זו לא תוקפנות, זה לא עמוס שאני מכיר. אני רואה בתחקיר שני אימהות כואבות ועצובות, כואב לי ואני מצר על כך. ברגע שמטופל מרגיש כך בגללי, עצוב לי ובוודאי מגיע לו התנצלות. כואב שזה נראה כמו עמוס רולידר וזה לא רולידר". 

בסיום, אמר פרופ' רולידר כי לדעתו תחום ניתוח התנהגות צריך להיות מוכר אקדמית. "ניתוח התנהגות זה תחום דעת. משרד הבריאות עובד במרץ להכניס את המקצוע הזה כמקצוע פרא-רפואי, התחום מבוקש".