"הטבעת חותם, עכשיו תורך לנוח": בעקבות לכתו הפתאומית של הפרשן הצבאי של ערוץ 12 ושדרן 103FM, רוני דניאל, בפתח תוכניתם היום (שני) התייחסו דידי הררי ושותפו להגשה, רון שלום (הרון הרון), למוות שהכה בתדהמה את המדינה: "בדיוק כשישבנו להכין את התוכנית שלנו היום, הגיעה הידיעה המרה והנוראה, רוני דניאל לקה בליבו ונפטר הבוקר".

"האמת, היינו המומים לחלוטין", הודה הררי. "רוני משדר איתנו בתחנה כבר כמה שנים. בהתחלה שידר עם עוד שני ביטחוניסטים - יואב לימור ואלון בן דוד, ולאחר שהתוכנית הופסקה הוא ישב עם מנכ"ל הרדיו אור צלקובניק ואמר 'תן לי לעשות תוכנית בה אדבר עם המאזינים, אני אוהב את הרדיו הזה, ובא לי להזדקן פה'. אור הסכים, והוא קיבל תוכנית ודיבר עם מאזינים ודיבר והקשיב, והיה כולו בתוך השיחה, כולו בתוך הרדיו".

"בין לבין, המקום האהוב עליו ביותר לשבת בהפסקות מהשידורים היה אצלנו בחדר של צוות ההפקה של דידי לוקאלי", סיפר עוד. "קפה, שיחות מגניבות על הפועל שהוא אוהד שרוף, על מכבי תל אביב שלי, שיחות על אירועים ביטחוניים, על הקטעים של הרון הרון בתוכנית, על השירים, ובעיקר פינת היציאה שהוא כל כך אהב, שירים מפעם, אפילו את השאנסונים הצרפתיים הוא מאוד אהב.

"על דברי הפתיחה שלי תמיד היה לו מה להגיד", המשיך. "הוא היה מאזין ומחמיא. אני, שהסתכלתי על רוני דניאל ביראת כבוד, בהערכה עצומה ובאהבה גדולה לאדם, הייתי נבוך מזה שהוא מרעיף עליי אהבה ושבחים".

"ימי חמישי, הימים בהם היה מגיע רוני דניאל אל התחנה, היו ימים בהם ראיתי אותו מגיע כשתיק צד נמצא בהצלב עליו, לא מוריד אותו. אגב, גם בשידור", הודה הררי. "הסיגריה ביד והמבט הנערי בפרצוף המתבגר, ישר העלו בי חיוך. האכפתיות שלו, שאולי הייתה בעוכריו כי הוא התעצבן לפעמים, האכפתיות הזו, אהבת הארץ, הצבא שלנו, היושרה והקמטים שהעידו על הדרך המפותלת שעבר יחד עם המדינה ובחייו הפרטיים, הכול ביחד, כל אלה הרכיבו את האיש הנפלא הזה רוני דניאל".

"הוא יחסר לנו מאוד", הספיד השדרן. "הוא יחסר לנו בחלון הזכוכית של האולפן כשהוא מקשיב לנו ומחייך, יחסר לנו במסדרון, בחדר שלנו, בהפסקות הקצרות ובעיקר, אני חושב, בחיים שלנו".

"היום זה יום שני, ביום חמישי רוני דניאל היה ברדיו, עברנו לאולפנים חדשים וזה היה היום הראשון שלנו באולפנים", סיפר. "רוני הגיע לאולפנים החדשים עם התיק בהצלב, סיגריה ביד, התרגל לאט־לאט ללוק המעט דיגיטלי של הרדיו החדש, וישב איתנו בחדר. הרון הרון (רון שלום), שהתחבר איתו מאוד, והיו חברים קרובים, הפעיל את המצלמה בפלאפון ואמר לו 'רוני דבר איתי' וזה מה שהוא אמר כשהיינו בחדר".

רוני דניאל ז''ל (צילום: באדיבות 103FM)
רוני דניאל ז''ל (צילום: באדיבות 103FM)

ההקלטה המרגשת עם רוני דניאל

הרון הרון: "הנה אני והחיים שלי פה".
רוני דניאל: "אני אוהב את האיש הזה, אני אוהב את האיש הזה מאוד. הוא מצחיק אותי, הוא מצחיק את הבוס הגדול של כולנו, אתה יודע למי אני מתכוון?".
הרון הרון: "די רוני, די לפרגן לי כל כך הרבה. מה קרה היום".
רוני דניאל: "דידי הוא מלך ואתה עושה עם דידי, זה חיבור יוצא מן הכלל. מצחיק, משעשע, עוקצני, כמו שצריך".
הרון הרון: "אני אוהב אותך ומאחל לך בהצלחה בדרך החדשה שלנו, תודה רבה".

"וזה היה רק ביום חמישי לפני כמה ימים", אמר. "רוני, רוני אהוב, אני בטוח שאתה שומע. תנוח, עברת דרך. היית איש עשייה, הטבעת חותם והשארת חלל גדול שנצטרך להתמודד איתו. אבל עכשיו תורך לנוח, איש גדול, תודה לך רוני דניאל", סיכם הררי בהתרגשות.