בכירים רבים במערכת הפוליטית מיהרו היום (שבת) לברך את האלופה האולימפית הטרייה, המתעמלת האמנותית לינוי אשרם, שזכתה במדליית זהב בתחרות הקרב רב האישית באולימפיאדת טוקיו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח עם האלופה האולימפית, בירך אותה על זכייתה והודה לה על הגאווה הגדולה שהסבה למדינת ישראל: "לינוי, את מקסימה. שימחת את כל העם. קיבלנו את הבשורה במוצאי השבת וחגגנו כאן בבית. אני יודע שכל המדינה גאה בך. אני יודע גם איזו דרך עברת, כמה עליות ומורדות. הרבה ילדים בארץ מסתכלים עלייך ורואים בך וונדר וומן אמיתית, דוגמא למאמץ ועבודה קשה. אנחנו מאוד אוהבים אותך, והרבה בהצלחה להמשך. תודה לך, וונדר וומן".

אשרם ענתה: "יש הרבה עליות וגם מורדות בדרך, אבל הדברים הטובים מתגברים על זה. אני ממש שמחה לתת את הדוגמא הזו לילדים ולנוער בארץ". בהמשך, בנט שאל את אשרם אם התחסנה לנגיף הקורונה, ושמח לשמוע כי אכן קיבלה את שני החיסונים, וביקש כי תשתמש בכוחה ובמעמדה כדי לרתום את הצעירים בישראל למאמץ ההתחסנות הלאומי.

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם אשרם ובירך אותה: "לינוי, איזו התרגשות. ישבנו וצפינו בך זוכה בדמעות בעיניים. את גאווה עצומה למדינה כולה. כשראינו את הדמעות זולגות מעינייך, את דגל ישראל עולה, את התקווה מתנגנת ואת מדליית הזהב מונחת על צווארך - התרגשנו עד דמעות," פתח הנשיא את שיחתם בהתרגשות.

עוד הוסיף: "התמודדת בצורה מרשימה ביותר ואנחנו כל כך גאים בך. הבאת כבוד אדיר למדינת ישראל. ניקול זליקמן אמרה 'באנו לחלום', ואכן חלמתן והגשמתן חלום למדינה שלמה. את מצטרפת לחבורה של אלופות ואלופים שמביאים לנו הרבה כבוד בעולם. אל תיקחי ללב שום ערעורים ושום עררים. אנחנו איתך," הדגיש הנשיא והוסיף: "על זה נאמר 'עם ישראל חי! נתראה בישראל לינוי יחד עם המשלחת הישראלית כולה. תודה רבה על הגאווה העצומה שהבאת לנו," חתם.

הנשיא הרצוג מברך את לינוי אשרם על זכייתה במדליית זהב: "הגשמת חלום למדינה שלמה"

בין המברכים הראשונים היה גם שר החוץ יאיר לפיד, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "איזה כבוד! לינוי את אלופה". שרת התחבורה מרב מיכאלי כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אשה ישראלית ראשונה עם מדליית זהב אולימפית. מתעמלת זהב. כולנו מסתכלות עלייך ולוקחות דוגמה. כל אחת מסתכלת עלייך ורואה כמה כשרון, כמה כח, כמה אומץ, כמה נחישות, כמה אישיות. כל אחת מאתנו מסתכלת עליך ורואה כמה רחוק אפשר להגיע. תודה לך אלופה".

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך: "לינוי אשרם היא אחת מהספורטאיות הגדולות ביותר בתולדות המדינה. מתעמלת אדירה שבצניעות, כח רצון אדיר ורמות ריכוז מדהימות, מוקפת בצוות מקצועי רגיש ומסור, מגיעה להישגים חסרי תקדים. לינוי, תודה שנתת לנו לקחת חלק במסע האדיר שלך. ברכות גם לניקול זליקמן, ספורטאית אדירה שסיימה במקום השביעי ופותחת ברגל ימין את הקריירה האולימפית שלה״.

גם שרת הפנים איילת שקד הצטרפה למברכים ופרגנה גם לראש העיר שבה גדלה אשרם: "לינוי, את אלופה אמיתית! הלב התפוצץ מגאווה לשמוע שוב את התקווה בטוקיו. וברכות לראשון לציון, שהביאה מדלייה אולימפית שלישית לעיר! רז קינסטליך, מה אתה שם להם במים?".

בין המברכים היה גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שלא המתין לצאת השבת כדי לברך את אשרם. בשיחה שערך איתה ועם המאמנת שלה איילת זוסמן בירך: "איזה כבוד עשית לישראל, עשית היסטוריה. זה פשוט בלתי יאומן, מדליית זהב שנייה לישראל, יש לך קרדיט עצום, הראית לאנשים מה זה מאמץ אישי עילאי והראית גם את האהבה שלך למדינת ישראל. העובדה ששמת את המגן דוד על הבגד שלך, דגל ישראל מתנוסס גם אצלך בלב וגם למעלה מעל המעצמות הכי גדולות בעולם, זה דבר נפלא, עשית דבר נהדר שיעמוד קדימה לעשרות שנים רבות". 

נתניהו בירך את לינוי אשרם על זכייתה במדליית זהב: "עשית היסטוריה"

"התרגשות עצומה", כתב חבר הכנסת איתן גינזבורג."לינוי אשרם אלופה אולימפית. גאים בך". מירב בן ארי הוסיפה: "איזו תמונה מדהימה, לינוי אשרם האלופה שלנו. גאים בך לינוי ומחכים לך, הבאת למדינה שלנו הרבה גאווה! בזכותך, לינוי ובזכות טובים אחרים זו האולימפיאדה הכי טובה של מדינת ישראל! לינוי את פשוט נפלאה ואפילו עם המסיכה רואים את החיוך הענק שלך. תודה רבה לך לינוי, אין עליך".

ח"כ מירי רגב צייצה: "גאווה ישראלית! לינוי אשרם הוכיחה שחלומות מתגשמים. היא מהווה מודל לספורטאים וספורטאיות שחולמים להגיע למדליה אולימפית והוכיחה היום שעבודה קשה, השקעה, מסירות ומקצועיות - מנצחים ומנפצים את תקרת הזכוכית. שמחתי והתרגשתי לשוחח היום עם לינוי ולברך אותה על ההישג המדהים שלה, ועל הכבוד הגדול והגאווה שהביאה למדינת ישראל עם השמעת שירת התקווה והנפת דגל ישראל באולימפיאדת טוקיו".

חבר הכנסת דוד ביטן כתב: "ברכות חמות ללינוי אשרם על זכייתה במדליית זהב באולימפיאדה בטוקיו, לינוי היא תושבת ראשון לציון, השלישית באולימפיאדה הזאת מעירי שזוכה במדליה אולימפית, כולי גאווה. ברכות גם לראשון לציון העיר האולימפית של ישראל".