כשבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים, ובעמותת חסדי נעמי מחלקים בימים אלה לילדים נזקקים ציוד לבית הספר בשווי של כמעט חצי מיליון שקל. העמותה חילקה עד כה עשרות אלפי תיקים, קופסאות אוכל, כלי כתיבה, מחברות ועוד.

את חלוקת התיקים לילדים נזקקים מבצעים בחסדי נעמי מדי שנה, אך השנה מספרים בעמותה על מגמות מדאיגות. "פונים יותר אנשים שבעבר לא פנו. הפניות מתאפיינות באי־נעימות וביישנות", מספרת תשובה כברה, המנהלת הארצית של מערך המתנדבים האסטרטגי בחסדי נעמי.

"ביחס לעבר יש עלייה גדולה בפניות חדשות בבקשה לעזרה. הקורונה מדרדרת את המעמד הממוצע לעבר העוני, וזה מלווה בהמון חרדה. בגלל הקורונה יצמח פה דור חדש של הורים עם חרדות לצערי", היא מוסיפה. בחסדי נעמי העלו קמפיין מימון המונים באתר giusim.co.il ומבקשים עזרה מכל מי שיכול לסייע. יוסף כהן, מייסד חסדי נעמי, אומר ל"מעריב": "אחת הסיבות שלא המשכתי ללמוד הייתה כי התביישתי לבוא עם שקית והייתי רעב מדי כדי להתרכז. לא אתן לאף ילד לא להגיע לבית הספר בגלל בושה".

בעמותה מספרים כי השנה פונים יותר ילדים (כ־30% יותר בהשוואה לשנים האחרונות), באופן אישי, ומבקשים עזרה. חלקם מנצלים את ערוצי המדיה החברתית, ולאחר שנחשפו לערוץ הטיקטוק של חסדי נעמי הם פונים לעמותה. כך למשל משתף ירון: "יש לי ילקוט מביך וקרוע והשנה חיכיתי לילקוט חדש, אבל אבא שלי פוטר ואין סיכוי שזה יקרה. אני לא רוצה לקנא ולהרגיש עלוב. אפילו קיוויתי שלא יפתחו את שנת הלימודים. ראיתי את הסרטונים של העמותה והחלטתי לבקש ילקוט נורמלי. הם עזרו לי ואני ממש שמח".

שירן היא אמא חד־הורית שניצלה ממערכת יחסים אלימה: "רציתי לקבור את עצמי כשהלכתי לקנות ציוד לילדים והכרטיס אשראי לא עבר. התביישתי מהילדים ומעצמי. הם לא צריכים לשלם מחיר בגלל שלא הצלחתי לספק להם את החיים שמגיע להם", היא מספרת.