"תינוק זה לא איבר": אמש הודיעה שרת התחבורה מרב מיכאלי (העבודה) כי ביקורה בארה"ב בניגוד להנחיות היציאה מהארץ היה כדי להביא לארץ את בנה התינוק, אורי, שנולד בהליך פונדקאות. היא, ובן זוגה איש הטלוויזיה ליאור שליין, יצרו הד תקשורתי גדול בראשונה בשל יציאתם מהארץ, ובשנית בשל בחירתם בהליך פונדקאות. הבוקר (ראשון) התעורר ויכוח בין חן ליברמן ואראל סג"ל בתוכניתו ברדיו 103FM - והדעות, לא לטובת ההורים הטריים.

ליברמן עדכנה את סג"ל, שומר השבת, במה שקרה במהלך סוף השבוע ומיהרה להביע את דעתה: "תינוק הוא לא איבר. אני לא מתה על הרעיון של פונדקאות, אך יש נשים שעושות זאת מטעמים אלטרואיסטיים. הן עושות את זה כי הן רוצות לאפשר לאנשים ולזוגות שלא יכולים להביא ילדים לעולם. לפני שהייתי אמא בעצמי, הקונספט הזה היה קשה לי, כנראה שהייתי אומרת 'לכו לאמץ', אבל אחרי שנהייתי אמא קשה לי לשפוט אנשים שרוצים את מה שלי יש".

"אני נגד פונדקאות", ענה לה סג"ל. "אם רוצים לאפשר פונדקאות בכסף, צריך קודם להתיר הצלת חיים בכסף. אם אנשים רוצים ילד, אפשר גם לאמץ. בחיים, ערכים מתנגשים, ואין ספק שבמדינת ישראל אין מקום לסחר באברי אדם. אם זו הייתה תרומת זרע זה לא סחר, כי זה לא מסכן. אבל לידה יכולה לסכן. את מכניסה זרע עם ביצית וגדל ילד, את הילד שגדל בבטן אח"כ נותנים. זה סחר באיברים כי הוא גדל בגוף".

"את משכירה את הרחם אבל לא נותנת אותו - זו השכרת איברים", המשיכה ליברמן. "אני אומרת מראש, אני לא אוהבת את העניין של פונדקאות, בטח לא במדינות עולם שלישי, ברור שאני לא בעד זה".