השיא החדש בנתוני התחלואה לא מרתיע את מארגני הפסטיבל "פאנג'ויה", שצפוי להתקיים כמתוכנן בסוף השבוע הבא בעיר אילת. מדובר באירוע המוני, שצפויים להשתתף בו עשרות אלפי סטודנטים מכל רחבי הארץ. המארגנים טעונים כי הפסטיבל מהווה דוגמא לקיום האירועים לצד הקורונה, אך יש כאלה שלא סומכים על אכיפת ההנחיות וחוששים שפסטיבל הסטודנטים הגדול ביותר יהפוך לאירוע הדבקה המוני, רגע לפני ראש השנה.

הנופש כולל שלושה ימים של מסיבות בריכה במספר בתי מלון בעיר, מסיבות ענק בחוף עד אור הבוקר, מופעי זיקוקים והופעות חיות של מיטב האומנים. האירוע מתקיים כבר 13 שנה, אך בשל מגבלות הקורונה לא התקיים בשנה שעברה.

חברת ההפקה שמארגנת את האירוע, "פאנג'ויה פסטיבלים", החלה למכור את הכרטיסים כבר בחודש מאי, עוד לפני שזן הדלתא הגיע לישראל ואיום הסגר בחגים הפך לממשי.

לדברי מתן מרום, מנכ"ל "פאנג'ויה פסטיבלים" שמפיקה את האירוע, הסטודנטים יחולקו לבתי מלון וקבוצות שונות על פי הקמפוסים כך שלא יתערבבו אחד עם השני, כמו גם בשש מסיבות הבריכה שיתקיימו מדי יום - סטודנטים מקמפוסים שונים לא יתערבבו.

מרום מפרט את הצעדים שבהם נקטה החברה כדי למנוע הדבקה המונית בפסטיבל. "הכרטיסים לאירוע נמכרים לסטודנטים מחוסנים ומחלימים בלבד. הקמנו מערכת שאליה כל הנרשמים נדרשו לעלות את אישור התו הירוק. בנוסף, מתבצע בידוק של תעודת תו ירוק במעמד הצ'ק אין במלונות", הסביר.

"כל המסיבות הן בשטח פתוח בלבד ובהתאם לתו הירוק - כולל מגבלת התקהלות. בכל אירוע יש ממונה קורונה אשר בודק שכל ההנחיות נשמרות וסדרנים שמוודאים שכל המבלים עומדים בכללים", מוסיף מרום. "ביקשנו מכל המשתתפים לבצע בדיקת PCR או אנטיגן יום לפני האירוע - כל מי שיבצע בדיקה יקבל צ'ופר מחברת ההפקה. ביקשנו מכל לקוח שלא מרגיש טוב לקראת האירוע להימנע מהגעה והודענו שנדאג לו לפתרון".

לדברי מרום, "אנחנו במגעים להביא חברה פרטית שתבצע בדיקה ביום האירוע לכל המשתתפים לפני קבלת החדר".

אולם, לא כולם סומכים על אכיפת ההנחיות הנוקשות אותם פירט אחד ממארגני האירוע, ויש גם כאלה שמוכנים לשלם קנס של מאות שקלים ולבטל את ההגעה לפסטיבל בשל החשש להדבקה בנגיף הקורונה.

עמית לוי, סטודנטית מתל אביב הלומדת במכללה למנהל, מספרת לוואלה! כי נאלצה לשלם 800 שקלים קנס כדי לבטל את הכרטיסים. "רציתי מאוד לנסוע לפאנג'ויה אחרי כל השנה המטורפת הזאת של הלימודים בזום. נרשמתי לפני שלושה חודשים כשהייתה הרגשה שהקורונה מאחורינו. לא היו וריאנטים אז, היו חיסונים, הרגשנו שבאמת אפשר לצאת כמו שצריך", אמרה.

"במצב הנוכחי, הגעתי למסקנה שזה לא אחראי מצידנו לנסוע בסוף השבוע שלפני ראש השנה ולשבת עם המשפחות שלנו סביב שולחן החג עם סבא וסבתא", הסבירה לוי. "העדפתי לשלם קנס של 50%, שזה המון כסף בשביל סטודנטים, במקום לסכן את עצמנו ולנסוע. שילמתי קנס של 800 שקלים כאשר כל השנה הזאת הייתי בחל"ת ולא באמת יכולתי לעבוד. זה הרבה כסף אבל לא אקח את הסיכון להידבק".

לדבריה, ניסיונות המארגנים למנוע תחלואה לא יכולים להיות יעילים באופן מלא: "ראינו שזה לא לגמרי הרמטי. אלפי אנשים במסיבה במתחם אחד בבגדי ים, אי אפשר באמת לשמור שם על הנחיות, על מסיכות, גם אם כולם מחוסנים ויש להם תו ירוק. אי אפשר לסמוך על זה. זה לא סיכון ששווה לקחת לדעתי".