המשבר לקראת פתיחת שנת הלימודים בשכבת הגיל הרך: מאות מטפלות חסמו הבוקר (רביעי) את רחובות אבן גבירול וקפלן בתל אביב, במחאה על העדר תקנים ושכר נמוך במעונות היום המפוקחים: "דורשות משרות החינוך והכלכלה להיכנס באופן מיידי למו"מ על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים לאחר החגים".

"משחקים איתנו כיסאות מוזיקליים, כל משרד ממשלתי מעביר אותנו למשרד ממשלתי אחר. אנחנו נהיה ברחובות כמה זמן שיידרש עד אשר ימצא פיתרון", הוסיפו. 

מחאת מעונות היום בתל אביב (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)
מחאת מעונות היום בתל אביב (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)

כזכור, בתחילת השבוע כינסו ראשי ארגוני מעונות היום הפרטיים והמפוקחים וארגון המטפלות בפעוטונים מסיבת עיתונאים, בה הכריזו על מאבק בממשלה. "יש מחסור קשה בכוח אדם של מטפלות־מחנכות, אף אחד לא מנהל איתנו משא ומתן, השרים מתנערים מאחריות ואין לנו ודאות לגבי הנחיות לפתיחת השנה תחת מגיפת הקורונה", אומרים ראשי מעונות היום הפרטיים, המהווים כ־70% מהמעונות של מסגרות לגיל הרך. 

אולם גם ראשי רשתות החינוך המסובסדות לגיל הרך מלינים על כך שמשרדי הבריאות, החינוך והכלכלה אינם מתווים עבורם כללי התנהגות ברורים למקרי התפרצות קורונה ובידודים במעונות, של ילדים או אנשי צוות, ושל לקיחת אחריות ממשלתית על פיצוי כספי להורים במקרים מסוג זה.