מפקד תחנת המשטרה בנוף הגליל סגן ניצב אסף מנצור העיד אתמול בוועדה לחקירת האסון במירון. מנצור, שהיה במקום בשעת האירוע, טרם נחקר במח"ש.

הוא אמר: "הייתי שמח אם היו מגבילים את כמות האנשים באירוע כמו זה". בהמשך אמר: "לא ראיתי כל בעיה בהתנהלות באירוע", והוסיף: "האירוע הזה מלווה אותי ואת חבריי כל יום, עד היום". מנצור היה המפקד הישיר על אירוע ההדלקה של תולדות אהרן במירון, שביציאה ממנו התרחש האסון. "ההנחיות היו להיערך לעומסי קהל", אמר.

מנצור העיד: "אני הייתי אחראי על מתחם ההדלקה, והייתי בקשר לאורך כל האירוע עם אנשי חסידות תולדות אהרון. בשונה מאירועי ספורט ותרבות, שיש בהם תוכנית מסודרת ומפרט מדויק שנדרש, האירוע במירון דומה לפסטיבל ענק בטבע, רק שבמירון אין מפיק. הבן של הקמב"ץ של החסידות שניהלתי בה את ההדלקה היה צמוד אליי". 

עוד העיד רס"ל עלוואן, שוטר שהוצב במקום ואישר שהוא וחבריו יצאו להפסקת קפה לפני האסון. גם הוא התייחס בעיקר למראות הקשים, למוות ו"לחתירה למגע", ופחות לעצם העניין. "אתה צריך לקפוץ מעל גופות כדי להגיע ממקום למקום", אמר. בנוסף, הוא טען שלא היה לו שום קשר עם שאר כוחות ההצלה. הוא העיד כי בעמדה שבה הוצב, לא היו מכשירי קשר.

עלוואן ציין כי ארבעת השוטרים שהיו בעמדה על הגשר, ממש בנקודה שבה התרחש האסון, תפקידם היה למנוע היווצרות של עומס, וכי הם יצאו כרבע שעה קודם לכן להתרעננות מבלי שצוות אחר יחליף אותם. "הלכנו לחפ"ק, התחלנו לדבר, אני לא הכרתי את מירון, יצאנו, עשינו סיבוב בעמדות להכיר את השטח. כשחזרנו, שמענו צעקות".

שאלת המחסום המשטרתי באתר התעוררה שוב כשיחיאל שובקס, עד ראייה לאסון, טען שראה מחסום משטרתי במקום. "כל מי שהיה ליד המחסום מת. אני היחיד שיצא מזה בחיים". מנגד, עד ראייה אחר טען שלא היה מחסום משטרתי שהוביל לאסון.