המשטרה לא תבצע אכיפה של תקנות הקורונה בבתי הכנסת, בישיבות ובמרכזי תפילה במהלך התפילות בחגים, לא בראש השנה ולא ביום כיפור, וזאת מפאת הרגישות ובכוונה להימנע מתקריות מביכות. כך עולה ממידע שהגיע לידי "מעריב".

משמעות ההחלטה היא כי המשטרה לא מתכוונת להתעמת עם המגזר החרדי־ליטאי ולא עם החסידויות והחצרות השונות בירושלים, בבני ברק ובערים נוספות עם ריכוז גבוה של אוכלוסייה חרדית, וזאת לנוכח מפגשים קשים הזכורים מהתקופה המקבילה אשתקד. לאחר שהממשלה החליטה על תקנות התו הירוק, מיהרה המשטרה לתגבר את האכיפה במופעי תרבות ובמגרשי הכדורגל, כך שההחלטה שלא לבצע אכיפה נגד מגזר מסוים עשויה ליצור מצב של חוסר שוויון.

"לכל אחד יש תרבות שלו. אני אדם שמתפלל ומאמין, וגם הולך למשחקי כדורגל. לא יעלה על הדעת שבמקום אחד יאכפו נגדי את החוק וידרשו ממני, ואילו במקום אחר אוכל לנהוג על פי מצפוני, ללא פיקוח ובקרה", מתרעם אזרח שהפרטים הובאו לידיעתו. על אף נתוני התחלואה הגבוהים, במשטרה מסתמכים על הפגישות שקיים המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי עם מנהיגי הציבור החרדי לפני כשבוע וחצי, שבמהלכן ביקש את שיתוף הפעולה שלהם בכך שיקראו לציבור להימנע מתפילות המוניות ומאירועים הומי אדם.

לאחר ששבתאי קיבל התחייבות לביטול חגיגות בית השואבה, שאמורות היו להתקיים בחול המועד סוכות, וכן לצמצום משמעותי של אירועים בחצרות הרבנים והחסידויות השונות, החליטו במשטרה גם לצמצם פעילות אכיפה בקרב אותו ציבור בתקופת חגי תשרי. גורמים במשטרה טוענים: "אי אפשר להיכנס לתוך האזורים של הליטאים והחסידויות בירושלים, זה מסכן שוטרים".

מנגד, גורם בכיר נוסף טוען כי הפגישה של המפכ"ל עם בכירי הרבנים תביא לתוצאות חיוביות: "אנחנו ערים לקריאות של הרבנים להתחסן ולהימנע מהתקהלויות מיותרות. התקבלו הבטחות שלא יקיימו אירועים גדולים, וזה בהחלט אמור לסייע למשטרה. מעבר לכך, אנחנו לא ניכנס לבתי הכנסת ולתפילות בחגים". אותו גורם הוסיף: "האדמו"ר מגור חולה, ולא יתקיים אצלו טיש. כך שהחשש הכבד מהתקהלות המונית בקרב חסידי גור הופחת באופן משמעותי".