אתי פלג, סבתו של איתן בירן, הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה, שוחחה הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה להאשמות כלפי משפחתה בחטיפת בן החמש: "לא הייתה פה שום חטיפה, מצבו בכי רע". 

אסון רכבל באיטליה, קרדיט רויטרס Anadolu Agency

"הילד רצה לחזור לישראל כל הזמן", אמרה פלג. "סוף סוף אחרי ארבעה חודשים רופאים יראו אותו, אסרו עליי ועל בעלי להיפגש עם הרופאים והפסיכולוגים".

היא הוסיפה לעניין מצבו הרפואי: "הוא עובר אבחונים מאוד יסודיים בתל השומר על הכל, כולל הטיפול הפסיכולוגי, מה שבעצם היה צריך לעשות לפני הרבה זמן". 



סבתו סיפרה על ילדותו של איתן: "הוא נולד וגדל בבית שלי, הוא נכד ראשון משני הצדדים, ילד עם המון חום ואהבה. פשוט ילד נפלא, חכם. בקורונה הוא היה פה חצי שנה או אפילו יותר".

אור נירקו, בעלה של איה, דודתו של איתן בירן, התראיין מיד אחריה, והאשים: "סבתא שלו, אתי, עצמה הייתה באיטליה והיא חלק מהחטיפה. היא טוענת שיום לפני היא טסה לישראל, כדי שלכאורה היא לא תהיה שותפה לדבר עבירה".

הוא הוסיף: "אחרי שחטפו את איתן, אפשר לתאר איך אנחנו מרגישים. איתן יצא לביקור משפחתי בבוקר והיה צריך לחזור בערב. הבנו שיש בעיה כאשר הוא לא הגיע. חיכינו כמה דקות, איה התחילה להרים טלפונים לשמואל ולאסתר ואף אחד לא ענה".