במגזר הערבי חשים תסכול רב לנוכח האלימות הגוברת בחברה לאחר שני מעשי רצח נוספים שהתרחשו אתמול. חבר הכנסת, אחמד טיבי, התייחס הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל לנושא, ואמר: "אני רואה דם ששוטף את רחובות היישובים הערבים, ועדיין אין סימן של בלימה או טיפול שורש יסודי ורציני במגפה הזאת. מדינת ישראל עדיין לא קיבלה החלטה להכריע את ארגוני הפשיעה ובינתיים הם מכריעים את החברה הערבית".

ראש עיריית טייבה, שועאע מסארווה, אמר היום בראיון לכאן ב': "הממשלה נכשלה כישלון צורם בטיפול בפשיעה במגזר. כשהמדינה מאבדת את ההרתעה במגזר שלם - זה כישלון. אם הממשלה רואה ששב"כ הוא הפתרון - אז שיהיה. לא רחוק היום ששוב יהיו מהומות בגלל האלימות".

גם ועד ראשי הרשויות הערביות גינה אתמול בחריפות את מעשי הרצח ביממה האחרונה במגזר הערבי. "הירי המזעזע בטייבה מצטרף לרצח הנורא בזרזיר", נאמר בהודעה, שפורסמה לפני שנודע על רצח נוסף בדרום.

אחמד טיבי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אחמד טיבי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)


עוד נכתב: "לצערנו, זאת תזכורת לעובדה שהחברה הערבית עדיין נמצאת תחת מתקפה אלימה וברברית של ארגוני פשיעה. אנחנו קוראים לציבור הישראלי כולו להתעורר. זה לא מאבק ערבי, זה מאבק של אזרחי המדינה כולה למען החזרת השפיות לרחובות".

לפי עמותת יוזמות אברהם, מתחילת השנה נרצחו 89 ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, 73 מהם היו אזרחים. בנוסף, שישה אזרחים ערבים נהרגו בידי כוחות משטרה. מבין כלל הנרצחים, 12 הן נשים ו־46 היו עד גיל 30. ב־70 מהמקרים הרצח נעשה באמצעות כלי ירייה.

תנועת "מחזקים" מסרה בעקבות האירועים: "הגיע הזמן שיהודים יבינו שהמאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית חייב להיות גם המאבק שלהם. חמישה קילומטרים מפרידים בין זרזיר לבין נהלל. שבעה קילומטרים מפרידים בין טייבה לבין כוכב יאיר. אבל מה שבאמת מפריד זו ההפקרות, ההזנחה והגזענות הממסדית, שעולות בחיי 88 בני ובנות אדם רק מתחילת השנה".