אמיל אלופר בן ה-12 הוא הילד שנספה באירוע השריפה בדירה בפתח תקווה. רויטל דפני, דודתו, סיפרה ל"מעריב" כי הוא היה ילד טוב, תמיד גונן על אחיו, "קראנו לו הצדיק במשפחה". 

"הוא היה ילד מצחיק, היה מעלה סרטונים ליוטיוב בערוץ שלו. בתקופה האחרונה הוא חיכה לבר המצווה שלו ודיבר על זה כל הזמן, ילד מקסים ואבידה גדולה", הוסיפה. 

השריפה פרצה בדירת האב, בה שהו באותו הזמן אמיל ושניים מאחיו. כאשר סמוך לשעה 02:30 בלילה שבין חמישי לשישי, התקבלה פנייה לשירות כבאות והצלה על דירה בוערת בשכונת יוספטל. שני צוותי כב"ה בפיקודו של עוז כהן שהגיעו למקום, הבחינו בלהבות בתוך הדירה, יחד עם עשן סמיך שהתמר באוויר וכיסה את הבניין כולו. כבר בשלב זה, עלתה אינדיקציה כי בתוך הדירה בחדר הבוער ישן נער כבן 12, שאביו וחברו ששהו בדירה, לא הצליחו להוציאו החוצה בטרם נמלטו מהדירה, יחד עם שני ילדים קטנים נוספים.

השריפה בבניין המגורים בפתח תקווה (צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז מרכז)
השריפה בבניין המגורים בפתח תקווה (צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז מרכז)

"האבא גדי שמע פיצוץ מהסלון ורץ לכיוון הסלון שם גילה שהקורקינט התפוצץ והחל לבעור. הוא רץ לחדר העיר את אמיל והוציא את שני אחיו הקטנים החוצה. הוא היה בטוח שאמיל התעורר כי הוא התיישב על המיטה ומסתבר שהוא כנראה חזר לישון לצערינו. האבא ניסה לחזור לחדר להוציא אותו אבל מסך אש ועשן חסם את דרכו ומה שהוא זוכר זו רק קריאה אחת בלבד של הבן 'אבא' ולא יותר", סיפרה דפני.

לדבריה, גם החבר של האבא ניסה להיכנס לחדר אבל נכווה בידיו ופונה לבית החולים במצב בינוני, "הוא עמד ובכה 'לא הספקתי לא הספקתי'. האחיין שלי הסריט את השריפה מהמרפסת, אף אחד בהתחלה לא הבין שמדובר במשפחה שלנו".

צוותי כבאות והצלה שעסקו במקביל בכיבוי השריפה, עסקו באיתור הנער ובמניעת התפשטות האש בקומות העליונות. הם הצליחו בסופו של דבר להגיע אל חדרו של הנער ולחלצו החוצה, הישר לידי חובשים ופראמדיקים של מד"א, כשהוא מחוסר הכרה וסובל מכוויות בכל גופו.

לאחר פעולות החייאה ראשונות, פונה הנער בבהילות למרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה. אמיל שנפצע אנושות בשריפה, נפטר הלילה, כך הודיע הבוקר (שבת) בית החולים שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה.