אבי סעידיאן, אחיו של איציק סעידיאן שכזכור החל בתהליך התעוררות לאחר שאושפז במצב אנוש אחרי שהצית עצמו מול אגף השיקום משרד הביטחון, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM והתייחס למצבו של אחיו: "החליטו להעיר אותו והורידו קצת את ההרדמה. אני שבועיים לא זז מהמחלקה, אני ליד המיטה שלו ומחכה לתגובות. אני לא מסוגל לעזוב אותו כי אני לא רוצה שהוא ירגיש לבד לשנייה"

"הוא ממש עונה לי על שאלה, מזיז את השפתיים. אין לו קול בינתיים אבל לאט־לאט מזיז אות־אות ומילה ואני מנסה להבין אותו. אני מספר לו על כל המשפחה ועל עם ישראל שאיתו, הוא לא יודע למה הוא נמצא פה ואני מעדיף לא לספר לו. הוא לא זוכר את זה", הוסיף. 



בהמשך התייחס אבי לשיפור במצבו הרפואי ואמר כי חרף ההטבה במצבו הוא טרם יצאה מכלל סכנה. "95 אחוז מכלל גופו נכוונה. העור צריך הרבה חודשים כדי להתאחות וקבל צורה, אלו דברים שיכולים לקחת גם שנה וסביב זה יש לא מעט בעיות. המערכת החיסונית שלו היא כמו של תינוק בין יומו, יש לו המון בעיות". אמר. 

כאמור, סעידיאן נמצא בימים אלה בתהליכי התעוררות והוא מגיב לסביבתו. הרופאים בבית החולים שיבא תל השומר החלו להוריד את מינון תרופות ההרדמה, מדובר בפעם הראשונה בה נוקטים בפעולה זו, על מנת להעיר אותו. כמו כן, למרות שהתהליך צפוי לקחת מספר שבועות, כבר עכשיו סעידיאן פקח את עיניו ונמצא בהכרה בשלבים שונים של היום.

לצד זאת, מצבו של סעידיאן מוגדר קשה והוא ימשיך בטיפול ביחידת הכוויות הלאומית בשיבא. עו"ד אביעד לנצ'נר עורך דינו של סעידיאן מסר בעקבות שיפורו במצב הרפואי: "השיפור במצבו של איציק משמח מאוד ולא רק משום שמדינה שלמה התפללה להחלמתו, אלא גם משום שהוא מאפשר למדינה לתקן את העוול הנורא שנעשה לו. הלוואי ואיציק יהיה הלום הקרב האחרון שצריך לזעזע מדינה שלמה כדי לקבל את הזכויות המגיעות לו".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן/103fm