רביב דרוקר, עיתונאי חדשות 13, הגיש היום (רביעי) תביעת דיבה בסך מיליון שקלים נגד פרשן גלי-צה"ל יעקב ברדוגו, תחנת הרדיו הצבאית עצמה, המגישים נועם פתחי ויותם זמרי ותחנות גלי-ישראל וגלי-הדרום שמשדרות את תוכניתם "פתחי את זמרי בעם".

הסיבה לתביעה, על פי דרוקר, היא משום שהנתבעים כולם ייחסו לו "ביצוע עבירה פלילית של סחיטה באיומים כלפי שר הביטחון בני גנץ", זאת בעקבות טור שפרסם בעיתון "הארץ".

בטור המדובר כתב העיתונאי כי "לפני בחירות אפריל 2019 הועברו אלי הקלטות שהיו יכולות להביך את בני גנץ". עם זאת, בסיום הטור הבהיר דרוקר: "המקור של הקלטות שקשורות בגנץ סירב בסוף לפרסמן. הוא מסרב עד היום". לצד זאת, הוא קרא: "גנץ, לפיד, בנט, ליברמן, מיכאלי והורוביץ הם השלטון היום, ותפקידנו לחפש אותם – גם אם הצד השני ישמח על שחזרנו להיות אידיוטים שימושיים".

מספר שבועות לאחר מכן, התייחס ברדוגו למאמר וטען כי דרוקר ביצע "הקש בגג" לגנץ. לדבריו, "באמתחתו נמצאים הקלטות, שבמקרה הטוב מבחינתו של בני גנץ יביכו אותו עד מאוד ובמקרה הגג, הקשה מבחינתו יחסלו את הקריירה הפוליטית שלו".

כשבועיים לאחר מכן, התראיין ח"כ יואב קיש ממפלגת הליכוד בתוכנית הרדיו של פתחי וזמרי. והתייחס גם הוא לדברים: "יש לגנץ הקש בגג מדרוקר שאומר שאם ילך אי פעם עם נתניהו הוא יפרסם עליו את מה שכרגע אוסרים עליו לפרסם". המגיש פתחי אמר בתגובה: "באיזו טבעיות אנחנו מדברים על עיתונאי שמאיים על פוליטיקאי שמחזיק אותו באזור רגיש, שאם הוא יעשה צעד פוליטי מסוים העיתונאי יפרסם, באיזה רוגע ושלווה, באמת סיציליה".

לאחר הריאיון התנהל ויכוח בפלטפורמת הטוויטר בין קיש לדרוקר, שקרא לו להסיר את החסינות על מנת שיוכל להגיש נגדו תביעת דיבה. מי שסירב לעשות כך, הסתפק דרוקר בתביעת העיתונאים ותחנות השידור.

בכתב התביעה שהגיש דרוקר נכתב כי "הפרסומים הדיבתיים החמורים הם שקר מוחלט, והנתבעים ידעו זאת. הפרסום כולו נשען על המאמר שפרסם דרוקר, ומתייחס אליו כמקור העובדתי, כביכול, והיחיד, לדברים שנאמרו ופורסמו, בעוד שקריאת המאמר מלמדת שלא רק שהמאמר אינו מהווה בסיס עובדתי לדברי הדיבה שפורסמו, אלא שבמאמר למעשה נכתב ההפך הגמור מכך, ופרסומי הדיבה שקריים לגמרי".

עוד נטען כי "דומה כי הנתבעים פעלו מתוך הנחה, שיש בה כנראה מידה רבה של אמת, שמאזיניהם לא יטרחו לקרוא בעצמם את המאמר, וניצלו זאת כדי לסלף בצורה מוחלטת את שנאמר בו, ולהפיץ את שקריהם הדיבתיים".

בהמשך כתב התביעה נכתב, ביחס לטענות של ברדוגו, כי "שקריות הדברים בולטת גם לנוכח העדר כל היגיון פנימי בדברים. הדברים אמורים בכך שדרוקר כתב במאמר כי החומרים שהיו יכולים להסב מבוכה לשר הביטחון לו פורסמו, הגיעו לידיו לפני בחירות אפריל 2019; כידוע, במאי 2020 הקים שר הביטחון גנץ ממשלה בשותפות פוליטית עם רוה"מ לשעבר חה"כ בנימין נתניהו; לפי דברי הדיבה שפרסם ברדוגו בחודש יולי 2021, באותה עת שהוקמה ממשלת נתניהו-גנץ, כלומר במאי 2020, אמור היה דרוקר לממש את האיום ולפרסם את החומרים, דבר שכמובן לא קרה; דהיינו, לא רק שעיון במאמר מלמד על פניו שהדברים שאמר ברדוגו הם שקר מוחלט, אלא שמדובר גם בשקר משולל היגיון פנימי".