עשה זאת שוב: האמן ספנסר טוניק צילם היום (ראשון) פעם נוספת מאות ישראלים וישראליות בעירום, כשהפעם מטרת המיזם הייתה לעודד את הקמתו של מוזיאון ים המלח בערד. הפרויקט יצא לדרך בעידוד משרד התיירות, כאשר ערד נבחרה לתפקיד העיר המארחת בשל קירבתה לים המלח. מי שגייס את טוניק לפרויקט, שנועד כאמור להביא להקמתו של מוזיאון ים המלח הוא ארי ליאון פרוכטר, מעמותת "תחיית ים המלח".

כ-200 נשים וגברים הגיעו בשעות הצהריים לערד, שם צולמו, בעירום, על הגבעות המשקיפות לנוף המדברי של העיר. האירוע כולו נמשך כשלוש שעות, כאשר עבור הצילום השתמש טוניק, לדבריו, בפירוטכניקה מיוחדת שטרם עשה בה. 

ספנסר טוניק: "שמח לחזור לישראל אחרי 10 שנים ליצירה נוספת. אחרי הפעם הקודמת בה צלמתי בים המלח. הפעם אנו מעוניינים לשים את ערד על מפת העולם כשער הכניסה לים המלח כשהמוזיאון יהווה יצירת מופת אדריכלית אייקונית שתייצג את ים המלח לדורות הבאים." טוניק הוסיף: "המיצב היום נוצר בהשראת הגבישים הנוצרים בים המלח, ובהשראת הסיפור המקראי של אשת לוט שהפכה לנציב מלח".

שר התיירות, יואל רזבוזוב: "כל תמונה שמפרסם האמן, מהווה מחולל תיירות עבור ישראל. מיליוני אנשים מהעולם כולו רואים את היופי והפוטנציאל התיירותי של אזור ערד וים המלח. מעבר לכך, תמונותיו של ספנסר טוניק מנפצות את התפיסה לפיה בישראל שולטות הדעות החשוכות. מדובר באמנות בה השקיעו גם  ממשלות ישראל הקודמות - וטוב שכך. תוצריו האמנותיים של הצלם אינם פוגעניים, והערך הרב לו זוכים מדינת ישראל בכלל ואזור ים המלח והעיר ערד בפרט, הם אדירים.מי שלא טוב לו, שלא יסתכל".
  
ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו: "אנחנו גאים לארח אמן בסדר גודל של ספנסר טוניק. הוכחנו שערד יפה מבחוץ ויפה מבפנים. היא עיר דמוקרטית, ליברלית ופלורליסטית, ויש בה מקום לקהילות ותרבויות שונות". 

ספנסר טוניק עם המשתתפים במיזם הצילום בערד (צילום: עירית עשת מור)
ספנסר טוניק עם המשתתפים במיזם הצילום בערד (צילום: עירית עשת מור)

 

ראש מ.א. תמר ניר ונגר: "המועצה האזורית תמר עוסקת והשקיעה מיליוני שקלים במהלך  השנים בנושא התייבשות ים המלח והמודעות לנושא, בתקשורת הארצית והעולמית, כולל מספר אירועי שיא שבראשם השתתפות בתחרות שבעת פלאי תבל החדשים. בשנים האחרונות המועצה מקדמת עם מוא"ז מגילות ומשרדי הממשלה השונים, בראשות המשרד להגנת הסביבה תחת החלטת ממשלה 3742 הצעות לפתרון לנושא החשוב הנ"ל".